معرفی بهترین غذاهای سوئدی

به گزارش مرجع مقالات، غذاهای سوئدی

آشپزی سوئد بیش از هرچیز به دلیل استفاده زیاد از ماهی معروفیت دارد. با این حال در سوئد غذاهای خوشمزه دیگری وجود دارد که مطمئنا با یکبار خوردن عاشق آن ها خواهید شد. البته باید اعتراف کنیم که ماهی و غذاهای دریایی نقش مهمی در آشپزی این کشور دارند. بسیاری از این غذاها در کشورهای دیگر اسکاندیناوی هم سرو می شوند، اما مطمئنا در سوئد می توانید آن ها را به سبک و سیاق و طعمی کاملا سوئدی امتحان کنید. در این مطلب خبرنگاران قصد داریم خوشمزه ترین و بهترین غذاهای سوئدی را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به سوئد را دارید پیشنهاد می کنیم حتما در طول سفرتان این غذاها را امتحان کنید. با ما همراه باشید.

معرفی بهترین غذاهای سوئدی

وسوسه جانسون | Janssons Temptation

جانسون فرستلس یا وسوسه جانسون نام یکی از مشهورترین و خوشمزه ترین غذاهای سوئدی است که معمولا برای جشن کریسمس پخته می گردد. این غذای وسوسه برانگیز از سیب زمینی خامه ای و ماهی کولی تهیه می گردد. اگرچه می توان این غذا را در تمام طول سال سرو کرد اما سوئدی ترجیح می دهند آن ها را در هنگام سال نو و کریسمس بخورند. نام این غذا برگرفته از نام خواننده مشهور اپرای سوئدی، پله جانزن است که به شکم گردی مشهور بوده است. سیب زمینی های خلال شده را در مرحله آخر روی غذا می ریزند و بعد داخل فر قرار می دهند. ظاهر برشته و هوس برانگیز سیب زمینی در کنار سس خامه ای بسیار لذیذ و وسوسه برانگیز است.

گراولاکس | Gravlax

گراولاکس یا ماهی سالمون مزه دار شده یکی از خوشمزه ترین غذاهای سوئدی و غذایی بهشتی برای شکم گردان است. خاستگاه اصلی این غذا به فرانسه برمی گردد اما سوئدی ها طعم و مزه آشپزی خود را به آن اضافه کرده اند و آن را به غذایی سوئدی تبدیل کرده اند. برش های نازک سالمون همراه با سیب زمینی و جعفری و سس خردل سرو می گردد و طعمی فوق العاده خوشمزه دارد. گراولاکس را می توانید در رستوران های لوکس و مجلل و همین طور کافه های محلی هم سفارش بدهید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

راگمونک | Raggmunk

یکی از غذاهای سنتی سوئد در فصل زمستان راگمونک است، البته این غذا را می توانید در فصول دیگر هم بخورید. سوئدی ها ترجیح می دهند سیب زمینی تازه برداشت شده را نخورند، به همین دلیل در فصل زمستان که ماه ها از برداشت سیب زمینی می گذرد بیشتر چنین غذاهایی می خورند. راگمونک یک نوع پنکیک سیب زمینی است که در کره سرخ می گردد و همراه با ژامبون و میوه مشهور سوئدی یعنی لینگون بری سرو می گردد. سوئدی ها میوه لینگون بری را بسیار دوست دارند و در کنار بیشتر غذاها آن را سرو می کنند. اگر به سوئد سفر کردید حتما در کنار بیشتر غذاها این میوه خوشرنگ و خوش طعم را خواهید دید.

کری فیش | Crayfish

ماه آگوست در سوئد فصل خوردن حلزون صدف دار و نوعی لابستر به نام کری فیش است. از سال 1500 تا به امروز کری فیش در سوئد صید می شده و به عنوان غذایی محبوب و اشرافی سرو می شده است. در طول سال ها، این غذا از انحصار و اشرافیت خارج شده و امروزه همه طبقات اجتماعی این غذای دریایی را مصرف می کنند. کری فیش ها در اواخر تابستان به محبوب ترین غذای رستوران ها تبدیل می گردد و به گردشگران خوردن این غذا توصیه می گردد.

گوبرورا | Gubbröra

غذاهای دریایی در آشپزی سوئد جایگاه ویژه ای دارند و بسیاری از خوشمزه ترین غذاهای سوئدی با جانوران دریایی تهیه می گردد. گوبرورا یک نوع سالاد تخم مرغ است که معمولا روی تکه های نان و در ایام جشن سرو می گردد. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا یا میان وعده سرو کرد و با طعم خوبی که دارد یکی از بهترین غذاهای سوئدی محسوب می گردد.

کیک پرنسس | Princess Cake

در ادامه معرفی غذاهای سوئدی جا دارد یکی از مشهورترین کیک های سوئد را هم به شما معرفی کنیم. کیک پرنسس کیکی بسیار زیبا و سبز رنگ است که روی آن معمولا با پودر قند و یک گل صورتی تزئین می گردد. هفته سوم ماه سپتامبر به صورت رسمی هفته کیک پرنسس نامیده می گردد چون پرنسس سوئد، مارتا در 22 دسامبر به دنیا آمده است. با این حال در فستیوال ها، جشن تولدها و مراسم های ازدواج هم می توانید این کیک زیبا و خوشرنگ را ببینید. ظاهرا دخترهای پرنس کارل برنادوت یعنی مارتا و آسترید عاشق کیکی شدند که معلمشان برای آن ها درست کرد و از آن به بعد این کیک را به صورت رسمی در مراسم های تولدشان سرو می کردند.

نان زعفرانی سوئدی | Saffransbullar

نان زعفرانی سوئدی جزء محبوب ترین و مشهورترین شیرینی های سوئد هستند و در تمام مراسم های ویژه مثل کریسمس، سال نو و هالووین پخته می شوند. شیرینی دیگر نان دارچینی است که رقیب اصلی نان زعفرانی محسوب می گردد. سوئدی ها عاشق این دو شیرینی هستند و به مناسبت های مختلف آن ها را تهیه می کنند. در سفر به سوئد می توانید این نان های خوشمزه را در بیشتر شیرینی فروشی ها و همین طور کافه ها پیدا کنید و خریداری کنید. یک فنجان قهوه در کنار نان زعفرانی داغ و تازه یک صبحانه یا عصرانه بی نظیر و کاملا سوئدی به شمار میرود.

کوفته سوئدی | Swedish Meatballs

کوفته سوئدی یکی از محبوب ترین غذاهای سوئدی است و همراه با ماکارونی یا پوره سیب زمینی و سس خامه ای و البته لینگون بری مشهور سرو می گردد. این غذا را گاهی کوفته مامان پز هم می گویند و بیشتر یک غذای خانگی محسوب می گردد. در نواحی مختلف سوئد این کوفته ها به طرق مختلف تهیه می کنند. در نواحی شمالی سوئد گوشت را بدون چربی استفاده می کنند اما در جنوب سوئد کوفته ها کمی چرب و چیلی تر هستند و از چربی در آن ها استفاده می گردد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2011

به "معرفی بهترین غذاهای سوئدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین غذاهای سوئدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید