اجلاس تمدن های کهن با حضور ایران در پکن گشایش یافت

به گزارش مرجع مقالات، سومین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو مجمع تمدن های کهن با حضور 9 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران روز آدینه در پکن گشایش یافت.

اجلاس تمدن های کهن با حضور ایران در پکن گشایش یافت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا این اجلاس با ریاست وزیر گردشگری چین و با حضور وزیران گردشگری 9 کشور چین، ایران، هند، عراق، مصر، ارمنستان، ایتالیا، بولیوی، پرو و یونان در هتل بین المللی پکن برگزار گردید.

در این همایش که وزرای گردشگری کشورهای تاجیکستان و مکزیک نیز به عنوان کشورهای ناظر حضور داشتند، دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران هم در راس یک هیات عالی رتبه شرکت و سخنرانی کرد.

نارینه خاچاتوریان معاون وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش ارمنستان در این همایش از ایران به عنوان یکی از کشورهای هدف گردشگری نام برد و گفت: برگزاری رویدادهای مشترک با ایران در سال گذشته، فرصت نزدیکی بیشتر دو کشور را فراهم نموده است.

او ضمن ستایش از فرهنگ و تمدن ایرانی بر توسعه و تقویت همکاری ها با ایران تاکید نمود.

وانگ مدیر موزه ملی چین هم در این نشست گفت: تمدن های پارس، هند و یونان از رهگذر جاده ابریشم دارای تشابهات و اشتراکات زیادی هستند.

او با اشاره به این که جاده ابریشم صرفاً راستای برای دادوستدهای مالی نبوده بلکه مراودات سیاسی هم ایجاد نموده است اضافه کرد: ایده ها، تفکرات، پوشش، گویش و فرهنگ کشورهای راستا جاده ابریشم قدیم نیز به مدد این راستا تاریخی به یکدیگر منتقل شده اند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 481

به "اجلاس تمدن های کهن با حضور ایران در پکن گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجلاس تمدن های کهن با حضور ایران در پکن گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید