صفری: تهران این روز ها یکی از مراکز بسیار فعال و بالقوه برای دیپلماسی اقتصادی است

به گزارش مرجع مقالات، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در همایش همکاری ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه گفت که تهران این روز ها به یکی از مراکز بسیار فعال و بالقوه برای دیپلماسی اقتصادی تبدیل شده است.

صفری: تهران این روز ها یکی از مراکز بسیار فعال و بالقوه برای دیپلماسی اقتصادی است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) نهم خرداد ماه در نشست بین المللی ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه (بیسک): چشم انداز ها برای همکاری که در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، طی سخنانی گفت: این نشست بیان واضحی است از تعهد ایران برای تحقق دیپلماسی اقتصادی چندجانبه.

صفری افزود: مشارکت ایران و بیسک (سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه) به اتصال بیشتر جهانی کمک می کند، چون غرب و شرق آسیا و اروپا و ... از طریق خلیج فارس و دریای سیاه به هم متصل می شوند.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: اگر بیسک بتواند مشارکت قوی تری را با ایران برقرار کند، ایران دارای جایگاه و ظرفیت بالایی از جهت دسترسی به خلیج فارس، اقیانوس هند و چین و آسیای میانه برخوردار است و علیرغم تحریمها، ایران پتانسیل بالایی برای همکاری با اکو و بیسک دارا است.

وی ادامه داد: چشم انداز همکاری بین ایران و بیسک یکی از مهمترین رویکرد ها برای توسعه و رفاه است. ایرانیان بسیار علاقه مند به همکاری با این سازمان هستند.

معاون وزیر خارجه افزود: ما در وزارت خارجه و بخش دیپلماسی اقتصادی مصمم هستیم که در جهت ارتقای همکاری بین ایران و کشور های همسایه گام برداریم. تهران این رزو ها یکی از مراکز بسیار فعال و بالقوه برای دیپلماسی اقتصادی است. دبیرخانه بیسک می تواند روی آمادگی ایران برای همکاری حساب کند. امیدوارم نشست بسیار موفقی داشته باشیم.

در این همایش دبیرکل سازمان همکاری اقنصادی دریای سیاه، سفرای کشور های عضو، نماینده سازمان ملل متحد در تهران، دبیرکل اکو، نمایندگان بخش خصوصی ایران و کشور های حوزه دریای سیاه به همراه مدیران ارشد و متخصصان وزرات خانه ها و دستگاه های داخلی به مصاحبه در خصوص راه های توسعه همکاری های اقتصادی فیمابین می پردازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2073

به "صفری: تهران این روز ها یکی از مراکز بسیار فعال و بالقوه برای دیپلماسی اقتصادی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفری: تهران این روز ها یکی از مراکز بسیار فعال و بالقوه برای دیپلماسی اقتصادی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید