احتمال ورود واکسن پاستوکووک کوبا به ایران و تزریق آن به بچه ها، دوز دوم اسپوتنیک را آسترازنکا بزنید!

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران- سخنگوی ستاد کرونای البرز در پاسخ به اینکه با توجه به نبود واکسن اسپونتیک در ایران، تکلیف کسانی که دز اول را از این واکسن زده اند چیست، گفت: این افراد می توانند برای دز دوم واکسن آسترازنکا تزریق نمایند چون ساختار این دو واکسن شبیه هم است و مسئله ای برای آنها پیش نمی آید.

احتمال ورود واکسن پاستوکووک کوبا به ایران و تزریق آن به بچه ها، دوز دوم اسپوتنیک را آسترازنکا بزنید!

مهرداد بابایی در مورد شرایط تزریق واکسن در البرز شرح داد: تا کنون حدود 40 درصد از واجدین شرایط که شامل افراد بالای 18 سال هستند دز اول واکسن و 20 درصد از آنها هم دز دوم را دریافت نموده اند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، وی در پاسخ به اینکه برنامه تزریق واکسن به دانش آموزان و افراد کمتر از 16 سال به کجا رسیده، ادامه داد: هیچ واکسنی در جهان مجوز قطعی تزریق به افراد کمتر از 16 سال را دریافت ننموده و یکی دو واکسن هستند که تنها مجوز تزریق اضطراری دارند.

وی شرح داد: در ایران هم محتمل است واکسن پاستوکووک که در کوبا برای بچه ها بالای دو سال در حال تزریق است مورد استفاده قرار بگیرد.

این مسئول در پاسخ به اینکه با توجه به نبود واکسن اسپونتیک در ایران، تکلیف کسانی که دز اول را از این واکسن زده اند چیست، گفت: این افراد می توانند برای دز دوم واکسن آسترازنکا تزریق نمایند چون ساختار این دو واکسن شبیه هم است و مسئله ای برای آنها پیش نمی آید.

بابایی با اشاره به رنگ بندی البرز هم گفت: به جز طالقان که زرد رنگ است مابقی شهرستان های البرز همچنان در شرایط قرمز هستند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1775

به "احتمال ورود واکسن پاستوکووک کوبا به ایران و تزریق آن به بچه ها، دوز دوم اسپوتنیک را آسترازنکا بزنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ورود واکسن پاستوکووک کوبا به ایران و تزریق آن به بچه ها، دوز دوم اسپوتنیک را آسترازنکا بزنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید