اختصاص 300میلیون ریال اعتبار برای بازسازی قلعه عزیزی در بویراحمد

به گزارش مرجع مقالات، سرپرست اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 300 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی قلعه عزیزی در شهرستان بویراحمد اطلاع داد.

اختصاص 300میلیون ریال اعتبار برای بازسازی قلعه عزیزی در بویراحمد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی صبح امروز یکشنبه 29 تیرماه، گفت: عملیات اجرایی بازسازی این بنای تاریخی به زودی آغاز می گردد.

او توضیح داد: قلعه عزیزی یکی از بناهای تاریخی و باستانی به جا مانده از دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی در شهرستان بویراحمد است.

سرپرست اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این قلعه در دو طبقه در ابعاد 21 در 13 متر، با مصالح قلوه سنگ و ملات گچ و با کاربری مسکونی و دفاعی ساخته شده و مساحت آن نیز 273 مترمربع است.

او اظهار کرد: این اثر باستانی در فهرست آثار ملی ثبت شده و بر روی تپه ای در روستای دم چنار عزیزی بویراحمد قرار گرفته است.

صفایی گفت: طرح بازسازی پل پاتاوه، مطالعه بافت تاریخی دهدشت و پل بریم در این استان، هم اکنون نیز در دست انجام است.

او مطرح نمود: مطالعه احداث موزه نفت گچساران با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال، از دیگر برنامه های این اداره کل برای حفظ آثار تاریخی گذشتگان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 995

به "اختصاص 300میلیون ریال اعتبار برای بازسازی قلعه عزیزی در بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 300میلیون ریال اعتبار برای بازسازی قلعه عزیزی در بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید