ارتباط مصرف غذاهای ارگانیک و حافظه قوی تر بچه ها

به گزارش مرجع مقالات، مصرف غذای ارگانیک با هوش بهتر و حافظه فعال در بچه ها مرتبط است.

ارتباط مصرف غذاهای ارگانیک و حافظه قوی تر بچه ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، نتایج یک مطالعه در خصوص ارتباط بین طیف گسترده ای از مواجهه های قبل از تولد و دوران کودکی و رشد عصب روانشناختی در بچه ها در مدرسه نشان داده است که دریافت مواد غذایی اُرگانیک با نمرات بهتر در آزمایش هوش (توانایی حل مسائل نو استدلالی) و حافظه فعال (توانایی مغز در حفظ اطلاعات نو در کوتاه مدت) مرتبط است.

جوردی جولوز، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه بهداشت جهانی بارسلونای اسپانیا، در این باره می گوید: شرح این ارتباط ممکن است این باشد که رژیم های غذایی سالم، از جمله رژیم های ارگانیک، از رژیم های فست فود از نظر مواد مغذی لازم برای مغز مانند اسید های چرب، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها غنی تر هستند که با هم می توانند عملکرد شناختی را در دوران کودکی تقویت نمایند.

این مطالعه بعلاوه نشان داد که مصرف غذا های فست فودی و دود تنباکو محیطی در دوران کودکی با نمرات هوش پایین تر ارتباط دارد. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض ریزگرد ها (PM 2.5) در داخل خانه با نمره کمتری از حافظه فعال همراه بود.

این مطالعه داده های مربوط به 1298 کودک در رده سنی 6 تا 11 سال را در شش کشور اروپایی انگلستان، فرانسه، اسپانیا، یونان، لیتوانی و نروژ آنالیز کرد. محققان 87 فاکتور محیطی را که بچه ها در رحم در معرض آن قرار داشتند (آلودگی هوا، ترافیک، سر و صدا، مواد شیمیایی مختلف و فاکتور های سبک زندگی) و 122 عامل دیگر را که در دوران کودکی در معرض آن ها بودند آنالیز کردند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1721

به "ارتباط مصرف غذاهای ارگانیک و حافظه قوی تر بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط مصرف غذاهای ارگانیک و حافظه قوی تر بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید