دسر کریسمس در کشورهای مختلف چه شکلی است؟

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران: هر کشوری رسم و رسوم خاص خودش را برای تعطیلات و جشن های بزرگی مثل کریسمس دارد. مثلا در آمریکا، همواره در روز شکرگزاری بوقلمون می خورند. کریسمس و شروع سال جدید در فرهنگ بسیاری از ملت ها لحظات مهمی است و هر یک از آن ها غذا و تنقلات خاص خود را برای این روز دارند. در این مطلب نگاهی به دسر های کریسمس در کشور های مختلف می اندازیم.

دسر کریسمس در کشورهای مختلف چه شکلی است؟

فرانسه

در فرانسه، دسری به نام کنده درخت کریسمس می خورند. این دسر رولت است و از قرون وسطی ریشه می گیرد که مردم کنده درخت کریسمس را می سوزاندند. این دسر معمولا طوری پخته می گردد که یادآور هیزم و کنده درخت باشد، همچنین به نشانه برف روی آن پودر قند ریخته می گردد.

انگلستان

دسامبر زمانی است که همه خانواده های انگلیسی پودینگ کریسمس می خورند. این دسر چند هفته قبل از کریسمس پخته و در یخچال نگه داشته می گردد. سپس آن را روز اول تعطیلات می خورند. بیشتر اوقات، این پودینگ شامل میوه های خشک شده، آجیل و بیکن هم می گردد.

ایسلند

در ایسلند، یک نوع پای به نام وینارترتا (vínarterta) می پزند که کیک بانوی راه راه هم نامیده می گردد، چون لایه های زیادی دارد. این پای از لایه های متناوب با طعم بادام یا هل و مارمالاد آلو تهیه می گردد. این مربا شامل ادویه هایی مثل دارچین، وانیل و میخک هم می گردد. وینارترتا همراه با قهوه سرو می گردد.

اسکاتلند

اسکاتلندی ها عاشق غذا های شیرین هستند و برای هر مناسبتی یک نوع دسر شیرین دارند. آن ها در کریسمس پودینگ، کیک سیب و یک دسر خامه ای به نام کراناچان می پزند. این دسر شامل خامه، عسل و تمشک می گردد. جالب است بدانید که در رستوران ها مواد اولیه را در اختیار مشتریان می گذارند تا خودشان این دسر را آماده نمایند.

ایرلند

روی میز کریسمس ایرلندی ها می توانید یک دسر عجیب می بینید: کیک گینس.

استرالیا

در استرالیا، کریسمس اواسط تابستان است. دسر آن ها بیسکویت هایی به نام راکی رود است که از شکلات شیری و مارشمالو تهیه می گردد. گاهی هم آن ها را به صورت کاپ کیک با بستنی آماده می نمایند.

مکزیک

در آمریکای جنوبی و مرکزی، یک کیک بسیار محبوب به نام tres leches دارند. آن ها از سه نوع شیر برای تهیه این کیک استفاده می نمایند: شیر تبخیر شده، شیر تغلیظ شده و خامه سنگین.

پرتغال

به سختی می توان کریسمس پرتغالی ها را بدون کیک سنتی شان بولو تصور کرد. این کیک نماد فصل در پرتغال است و کل ماه دسامبر تا 6 ژانویه سرو می گردد. این کیک شبیه تاجی با میوه های شیرین و آجیل است.

یونان

ملوماکارونا دسر کریسمس یونان است: کوکی های شیرین عسلی.

مجارستان

در مجارستان کیک سنتی دوبوس سرو می گردد که از 6 لایه بیسکویت با خامه شکلاتی و کارامل تهیه می گردد.

لتونی

در لتونی و همچنین استونی و فنلاند، در کریسمس کوکی هایی به نام پیپارکوکاس خورده می گردد که حاوی زنجبیل، فلفل و سایر ادویه هاست.

لیتوانی

در لیتوانی کوکی های شیرین کوچک می خورند که از خمیر و دانه های خشخاش تهیه می گردد.

ایتالیا

ایتالیایی ها در کریسمس به دو دسته تقسیم می شوند: گروهی از آن ها پاندورو و گروهی دیگر پَنه تونه را به عنوان دسر کریسمس می پسندند. پَنه تونه یک پای شیرین سبک با میوه های شیرین است که اولین بار توسط یک شاگرد نانوا آن را برای عشقش ابداع شد. پاندورو یک نان شیرین هرمی شکل است که در ورونا ابداع شد.

منبع: برترین ها
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 183

به "دسر کریسمس در کشورهای مختلف چه شکلی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسر کریسمس در کشورهای مختلف چه شکلی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید