از قدرت هشتگ ها غافل نشوید، توصیه به ناشران برای تبلیغ در اینستاگرام

به گزارش مرجع مقالات به نقل از kotobee، یکی از بهترین امکاناتی که اینستاگرام در اختیار کاربرانش قرار داده است، ساخت حساب کاربری تجاری است که به کاربران اجازه می دهد به راحتی با شما تماس بگیرند و کالای شما را سفارش دهند. این روزها بیشتر صنایع با استفاده از شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام که تصاویر را به مردم نشان می دهد سعی در فروش کالاهای خود می نمایند که در این میان ناشران و دست اندرکاران صنعت چاپ کتاب نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

از قدرت هشتگ ها غافل نشوید، توصیه به ناشران برای تبلیغ در اینستاگرام

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

بسیاری از کتابفروشان و ناشران با راه اندازی صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام سعی می نمایند در عرصه رقابت از بقیه عقب نمانند. ولی خب اینستاگرام چگونه به ناشران یاری می نماید تا کتابش را بیشتر معرفی نمایند. برای معرفی کتاب احتیاج به چیزهای بیشتری از مشخصات کلی و جلد ظاهری و این جور چیزها وجود دارد.

بسیاری از ناشران مشهور جهان در حال حاضر با استفاده از اینستاگرام سعی می نمایند مشتری های خود را بیشتر نمایند. آنها راه های زیادی برای تبلیغ کتاب و به عبارتی معرفی کتاب خود به خوانندگان دارند. با تجربه سال های گذشته معلوم شده است که مخاطبان کتاب در اینستاگرام با کاربران عادی تفاوت هایی دارند و وقتی قرار است کتابی در اینستاگرام معرفی گردد نمی توان کل متن کتاب را برای مخاطب عرضه کرد و با نشان دادن یک تصویر روی جلد نیز نمی تواند اعتماد او را کسب کرد.

بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می نمایند که ناشران بهتر است قبل از معرفی کتاب خود آن را به دقت مطالعه نمایند و بهتری جملات و کلمات جذاب کتاب را استخراج نموده و با تصاویری جذاب برای مخاطب خاص خود منتشر نمایند. حتی برخی پیشنهاد می نمایند که کمپین های کتاب خوانی یا مسابقه ای با جوایز متعدد برای مخاطب در نظر گرفته گردد.

بارها مشاهده شده است که مجلات مشهور نیز از جملات و کلمات جذاب برای مشتری های خود استفاده می نمایند. گفته شده است که ناشران باید شخصیت های کتاب مورد نظر خود را همراه با تصویر به کاربران شبکه های اجتماعی معرفی نمایند و در صورتی که این شخصیت ها به طور کامل و جذاب معرفی شوند، مخاطب برای اطلاع از سرنوشت او در داستان به دنبال خرید کتاب می رود.

ناشران می گویند هیچ وقت نباید قدرت هشتگ ها یا کمپین های مجازی را دستکم گرفت. آنها قدرت زیادی در جذب مخاطبان دارند. بیشتر کاربران اینستاگرام مطالب خود را به وسیله همین هشتگ ها پیدا می نمایند. در کتاب مطالب جذاب زیادی وجود دارد که هر کدام یک هشتگ در اینستاگرام محسوب می شوند.

نکته آخر استفاده از عناصر جذاب و رنگ ها و طرح های جالب در معرفی کتاب است. استفاده از چند المان کوچک، بسیار موثر است. مثلا میوه ها و گل ها. از این موارد می توانید به تناسب فصل بهره ببرید. چند پرتغال نارنجی یا یک سیب سبز تازه، کار خودش را خواهد نمود. مخاطب در این شبکه اجتماعی هرچند به ظاهر توجه دارد ولی محتوای ساده و جذاب نیز برایش مهم است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1136

به "از قدرت هشتگ ها غافل نشوید، توصیه به ناشران برای تبلیغ در اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از قدرت هشتگ ها غافل نشوید، توصیه به ناشران برای تبلیغ در اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید