اعتراض گوگل و آمازون به تصویب قوانین ضد انحصار در آمریکا
به گزارش مرجع مقالات، آمازون و گوگل نسبت به تصویب قوانین آنتی تراست در مجلس آمریکا هشدار داده و معتقدند این قوانین روی کسب و کارهای کوچک و مشتریان تاثیر منفی خواهد داشت.
قرار است امروز سناتورهای آمریکایی درباره لایحه های آنتی تراست بحث و مصاحبه کنند. در این میان شرکت های بزرگ فناوری نسبت به این اقدامات اعتراض کرده اند.
قرار است امروز 6 لایحه در مجلس آمریکا بررسی شود و قانونگذاران اصلاحات آنها را بررسی و سپس درباره تأثیرگذاری لوایح در صنعت فناوری و فراتر از آن تصمیم می گیرند.
گوگل و آمازون طی بیانیه ای مخالفت خود با این لوایح را اعلام کردند. از سوی دیگر اپل و فیس بوک که هدف تحقیقات کمیته قضائی مجلس آمریکا در بازارهای دیجیتال هم قرار دارند، هنوز بیانیه ای در این باره منتشر نکرده اند.
این در حالی است که گروه های صنعتی با پشتیبانی شرکت های فناوری با تصویب لوایح مذکور مخالف هستند و معتقدند آنها اجازه نمی دهند شرکت ها سرویس های محبوب را عرضه کنند و در نتیجه به کسب و کارهای کوچک و کارآفرین ها خسارت می زنند.
در این میان آمازون و گوگل از کمیته قضائی مجلس خواسته اند تا تصویب این لوایح را متوقف کند. مارک ایزاکوویتز، نایب رئیس بخش امور دولتی و سیاست گذاری گوگل در بیانیه مذکور نوشته شرکت مطبوعش با قوانین تازه مخالف نیست بلکه هشدار می دهد لوایح مذکور سرویس های مصرفی محبوب را مختل می کنند.
در بخشی از نامه آمده است: همانطور که گروه ها و شرکت های بسیار ناظر هستند، براساس این لوایح سرویس های ما باید کاهش یابند و نمی توانند ویژگی های مهمی را ارائه کنند که صدها میلیون آمریکایی از آنها استفاده می کنند. این امر بر رهبری آمریکا در حوزه فناوری تأثیر می گذارد و نگرانی های امنیتی و حریم خصوصی جدی را ایجاد می کند. احتراماً تقاضا داریم کنگره قبل از هر اقدامی این عواقب را در نظر بگیرد.
از سوی دیگر برایان هاوسمن نایب رئیس بخش سیاست گذاری آمازون هم هشدار داده لوایح مذکور تأثیرات منفی زیادی بر مشتریان این شرکت و همچنین کسب وکارهای کوچک و میانهی دارد که محصولاتشان را در این پلتفرم می فروشند. او در نامه به کنگره نوشته است: بیش از نیم میلیون کسب و کار کوچک و میانه آمریکایی از طریق بستر آمازون فعالیت می کنند و بدون دسترسی به مشتریان آمازون، آنها به سختی می توانند کسب وکار خود را معرفی و درآمد زایی کنند.
قوانین مذکور شامل پلتفرم هایی با بیش از ارزش بازاری 600 میلیون دلار و50 میلیون کاربر فعال در ماه می شوند. به این ترتیب این قوانین فقط کسب و کارهای بزرگ را هدف گرفته است. اما دست اندرکاران صنعت معتقدند پیامدهای تصویب آنها بسیار فراتر است و روی زندگی مشتریان هم تأثیر می گذارد.
دو مورد از لوایح خواستار تغییرات ساختاری یا تجزیه چند پلتفرم هستند.،مهر
منبع: ایران آنلاین