افتتاح کارگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در هیرمند

به گزارش مرجع مقالات، رئیس میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی هیرمند گفت: هم زمان با چهارمین روز از دهه فجر سال جاری کارگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در این شهرستان افتتاح شد.

افتتاح کارگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در هیرمند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، رضا بارانی اظهار کرد: صبح امروز کارگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در محل برج میرگل واقع در بخش قرقری شهرستان هیرمند افتتاح شد.

او هدف از احداث این کارگاه را آموزش، اشتغال زایی و ایجاد بازار کار با تکیه بر ظرفیت نیروی انسانی فعال این شهرستان و موقعیت مرز مشترک ایران و افغانستان برای واردات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از کشور افغانستان با کمترین هزینه دانست.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هیرمند اضافه کرد: این کارگاه به 10 دستگاه تراش نگین ساده به همراه تجهیزات پولیش کاری و یک سری تجهیزات کامل تراش فَسِت (زاویه تراشی) مجهز شده است.

او گفت: از طرح های دیگری که در دهه فجر سال جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد مجتمع گردشگری شهرستان هیرمند است که با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 719

به "افتتاح کارگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در هیرمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح کارگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در هیرمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید