اولین ربات دندانپزشک مجوز گرفت

به گزارش مرجع مقالات، ایسنا نوشت: این نخستین ربات دندانپزشک مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) است که ایمپلنت گذاری را ایمن تر می نماید.

اولین ربات دندانپزشک مجوز گرفت

آیا یک ربات می تواند دندانپزشکی را سریع تر و راحت تر کند؟ بر اساس اعلام سازندگان یک ربات تازه موسوم به یومی(Yomi)، این همان چیزی است که این ربات تازه میخواهد در حوزه ایمپلنت گذاری انجام دهد.

مخترعان این ربات می گویند: ما Yomi را برای مقابله با یکی از چالش برانگیزترین روش های دندانپزشکی یعنی ایمپلنت گذاری ایجاد کردیم که مردم بیشتر از همه از انجام آن واهمه دارند.

بیشتر بخوانید:

عکس | پرندگان عجیبی که مصریان باستان به خدایان تقدیم می کردند!

فیلم | نبرد خونین سگ های وحشی و شاخدراز آفریقایی

عکس | این سوپراسپرت های ژاپنی روی دست خودروهای اروپایی زدند

اولین و تنها ربات جراحی دندان مورد تایید FDA

یومی اولین و تنها سیستم رباتیکی است که به وسیله سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) برای جراحی دندان مورد تایید قرار گرفته است. این ربات به وسیله ترکیبی از فناوری های بازخورد لمسی، تجسم بصری و نشانه های صوتی به پزشکان یاری می نماید تا ایمپلنت ها را با دقت و صحت بالاتری در دهان بیمار قرار دهند.

مخترعان یومی بعلاوه بیان می نمایند که بیمارانی که روش ایمپلنت را با یاری یومی انتخاب می نمایند، می توانند در یک جلسه و در همان روز با یک لبخند ترمیم شده از مطب دندانپزشک خارج شوند. این در حالی است که چنین فرآیندی با روش های مرسوم کنونی، ماه ها طول می کشد.

در وب سایت شرکت سازنده آمده است: یومی یک سیستم هدایت رباتیک رایانه ای است که به پزشکان در مراحل قبل و حین عمل جراحی کاشت(ایمپلنت) دندان یاری می نماید. این سیستم شامل یک بازوی رباتیک که همیشه به وسیله پزشک کنترل و هدایت می گردد، یک بازوی ردیاب که به بیمار متصل می گردد و موقعیت او را مانند GPS در لحظه دنبال می نماید و بعلاوه یک مجموعه نرم افزاری با کاربری آسان موسوم به YomiPlan است.

ربات Yomi برنامه ریزی دقیق دیجیتال و هدایت چندحسی ابزارهای جراحی را ترکیب می نماید. به این ترتیب، این دستگاه به دندانپزشکان یاری می نماید تا ایمپلنت ها را با درجه بالایی از دقت، کارایی و ایمنی قرار دهند.

جراحی هایی که با Yomi انجام می شوند، برش های کوچک تر و بدون بخیه را در پی دارند. بنابراین، این ربات منجر به درد کمتری برای بیماران و در عین حال، زمان بهبودی بسیار سریع تری می گردد.

مزیت های فوق العاده

نظرات بیماران و پزشکان در خصوص این ربات، کارایی چشمگیر و رسیدگی برتر Yomi را نشان می دهد. چنانکه یک بیمار می گوید: این از جنبه فنی کاملاً شگفت انگیز است. هیچ کس تا مجبور نباشد دلش نمی خواهد به سراغ دندانپزشک برود، اما حتی می توانم بگویم تجربه من با یومی لذت بخش بود.

وی خطاب به مخترعان این ربات گفت: این جراحی برای من بدون درد بود و مهم تر از همه، من جنبه فنی پشت آن را به یاری شما شناختم. شما بچه ها عالی هستید، من از شما قدردانی می کنم.

وی اضافه کرد: جراح دندان من به خاطر وجود یومی توانست همه این کارها را یک باره و در یک جلسه انجام دهد و چهار ماه از زمان من را خرید و بعلاوه در هزینه مراجعه برای نوبت های بعدی صرفه جویی کرد.

یکی دیگر از بیماران نیز گفت که من از این تجربه بسیار راضی هستم.

جودی گریفین که یک دندانپزشک است می گوید: شما می توانید فناوری و کیفیت دستگاه را احساس کنید. هدایت لمسی آن باورنکردنی است. این ربات مانند هیچ چیز دیگری نیست که من تا به حال تجربه نموده ام.

اسکاتی بولدینگ، متخصص دندانپزشکی نیز می گوید: بیش از 30 سال است که ایمپلنت گذاری انجام می دهم و شکی در فکر من نیست که Yomi از همه استانداردها برخوردار است و امکان کاشت چندگانه را نیز فراهم می نماید.

یک دندانپزشک دیگر به نام ریاض انصاری می گوید: درمان با هدایت ربات قابل پیش بینی تر از جراحی با دست است و از اشکالات راهنماهای ثابت دوری می نماید و با افزایش اعتماد به نتایج ترمیمی، تجربه بیمار را بهبود می بخشد.

در سرانجام لازم به ذکر است که Yomi به وسیله آلون موزس(Alon Mozes) و خوان سالسدو(Juan Salcedo) اختراع شده است.

موزس نزدیک به 20 سال است که در زمینه گرافیک کامپیوتری و برنامه های کاربردی هدایت تصویر در استارتاپ ها کار می نماید، در حالی که سالسدو بیش از یک دهه تجربه در ساخت و طراحی مکانیکی برای صنعت تجهیزات پزشکی دارد.

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2177

به "اولین ربات دندانپزشک مجوز گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ربات دندانپزشک مجوز گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید