این نوشیدنی قند خون را کنترل می نماید و برای فشار خون مفید است

به گزارش مرجع مقالات، کامبوجا نوعی چای تخمیر شده است که بسیاری بر این باورند که فواید سلامتی متعددی دارد.

این نوشیدنی قند خون را کنترل می نماید و برای فشار خون مفید است

به گزارش خبرنگاران به نقل از مدیسن نت، این مطالعه کوچک و شامل 12 شرکت نماینده بود، اما نشان داد که کامبوجا ممکن است به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یاری کند. این نوشیدنی که با باکتری ها و مخمرها تخمیر شده، از 200 سال قبل از میلاد در چین مصرف می شده است.

محققان دریافتند شرکت نمایندگانی که کامبوجا مصرف کردند، میانگین قند خون ناشتا پس از نوشیدن آن به مدت چهار هفته به اندازه قابل توجهی پایین تر بود- 116 در مقابل 164 در آغاز مطالعه.

برای این مطالعه، شرکت نمایندگان روزانه 225 گرم کامبوجا یا یک نوشیدنی با طعم مشابه به مدت چهار هفته مصرف کردند. سپس، پس از یک وقفه دو ماهه برای پاک شدن اثرات بیولوژیکی نوشیدنی ها، نوشیدنی ها بین گروه ها به مدت چهار هفته دیگر مبادله شدند. به هیچ یک از شرکت نمایندگان گفته نشد که چه می نوشند.

دکتر دانیل مرنشتاین، نویسنده این مطالعه از دانشگاه جورج تاون در واشنگتن، گفت: اگرچه مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی قبلی در خصوص فواید کامبوجا اجرا شده بود، اما ما معتقدیم این اولین آنالیز اثرات کامبوجا در افراد مبتلا به دیابت است.

کامبوجا با افزودن گونه های خاصی از باکتری ها، مخمر و شکر به چای سیاه یا سبز و اجازه تخمیر شدن و فراوری اسید استیک درست می گردد.

طی تخمیر، باکتری ها و مخمرها لایه ای به نام SCOBY را تشکیل می دهند که اعتقاد بر این است که دارای مزایای پروبیوتیکی است. هواداران بعلاوه ادعا می نمایند که این چای به بهبودی مجموعه ای از مسائل سلامتی از فشار خون گرفته تا سرطان یاری می نماید، اگرچه این ادعاها اثبات نشده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1402 بروزرسانی: 19 مرداد 1402 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2265

به "این نوشیدنی قند خون را کنترل می نماید و برای فشار خون مفید است" امتیاز دهید

1 کاربر به "این نوشیدنی قند خون را کنترل می نماید و برای فشار خون مفید است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نوشیدنی قند خون را کنترل می نماید و برای فشار خون مفید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید