برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از سویه اومیکرون، این درخواست را سازمان بهداشت جهانی مطرح نمود

به گزارش مرجع مقالات، این سازمان روز سه شنبه توصیه های را لیست کرد که کشورها و افراد می توانند برای ایمن ماندن و به حداقل رساندن خطرات ناشی از اومیکرون انجام دهند.

برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از سویه اومیکرون، این درخواست را سازمان بهداشت جهانی مطرح نمود

یکی از توصیه های اصلی این است که افرادی که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری کرونا یا نوع شدید آن هستند، افرادی که بیمار هستند، بیماری های مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت دارند، نقص ایمنی دارند، یا افراد بالای 60 سال بهتر است سفر خود را به تعویق بیندازند.

هفته گذشته، دانشمندان در آفریقای جنوبی سویه نوی از ویروس کرونا را شناسایی کردند که به سرعت به عنوان گونه نگران نماینده تشخیص داده شد و اومیکرون (Omicron)نام گرفت. اگرچه در این مرحله اطلاعات زیادی در خصوص آن در دست نیست، اما به نظر می رسد که نوع نو جهش زیادی یافته که آن را از سایر گونه ها متمایز می نماید.

شناسایی سویه نو کرونا باعث شده است که تعدادی از کشورها، از جمله کانادا، ممنوعیت های موقت سفر و سایر اقدامات بهداشتی را برای جلوگیری از توسعه نوع نو اعلام نمایند. با این حال، تا به امروز چندین ابتلا به این سویه در کانادا شناسایی شده است.

سازمان جهانی بهداشت در توصیه های خود در روز سه شنبه خاطرنشان کرد که کشورها می توانند رویکرد کاهش خطر چندلایه را برای سفرهای بین المللی اجرا نمایند، مانند غربالگری مسافران با آزمایش یا احتیاج به قرنطینه.

سازمان جهانی بهداشت گفت: سفر به دلایل ضروری، مانند مأموریت های بشردوستانه و برای کارکنان ضروری یا حمل و نقل محموله های ضروری، همچنان باید ادامه یابد.

این سازمان اضافه کرد: باید به همه مسافران یادآوری گردد که مراقب علائم و نشانه های کووید-19 باشند، زمانی که نوبت به آنها رسید واکسینه شوند و در همه حال و علاوه بر واکسیناسیون، اقدامات بهداشت عمومی و اجتماعی مانند ماسک مناسب، رعایت فاصله فیزیکی، رعایت آداب تنفسی و دوری از فضاهای شلوغ و دارای تهویه کم را رعایت نمایند.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1909

به "برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از سویه اومیکرون، این درخواست را سازمان بهداشت جهانی مطرح نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از سویه اومیکرون، این درخواست را سازمان بهداشت جهانی مطرح نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید