برنامه جنجالی ساخت یک جاده تونلی در نزدیکی استون هنج

به گزارش مرجع مقالات، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، موافقت با برنامه جنجالی ساخت یک جاده تونلی در نزدیکی استون هنج صورت پذیرفت.

برنامه جنجالی ساخت یک جاده تونلی در نزدیکی استون هنج
بیشتر بخوانیداستون هنج در انگلستان | آثاری از دوران نوسنگی در دشت سالیسبوری

تصمیم جنجالی درباره استون هنج

استون هنج حلقه ای از سنگهایی با قدمت پنج هزار سال است که در جنوب غربی انگلستان واقع شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. با بازدید سالانه 1.6 میلیون نفر از استون هنج، این مکان از مهمترین مقصدهای گردشگری بریتانیا شناخته می گردد.

دولت بریتانیا با برنامه ساخت یک تونل برای جایگزینی با جاده پرازدحام نزدیک استون هنج موافقت کرد. این جاده امکان تماشای استون هنج برای سرنشینان خودروها را فراهم می نماید، اما از طرفی باعث ایجاد آلودگی صوتی برای بازدیدکنندگان این مکان می گردد.

منتقدان، تصمیم دولت را تصمیمی شرم آور و شوکه کننده عنوان نموده اند و معتقدند این اقدام سبب آسیب پذیر شدن این مکان ارزشمند خواهد شد.

با این حال مقامها معتقدند جاده کنونی باریکتر از آن است که بتواند ترافیک امروزه را مدیریت کند و مشکل ترافیک در این جاده مدتهاست که به مشکل هر روز بسیاری از افراد تبدیل شده است.

طول این تونل حدود 3.2 کیلومتر در نظر گرفته شده و در نزدیکترین نقطه این تونل، حدود 200 متر فاصله تا استون هنج خواهد بود.

دولت بریتانیا در سال 2017 برای نخستین بار با ساخت این تونل موافقت کرد و انتظار می رود فرایند ساخت و ساز این تونل از سال آینده شروع گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1305

به "برنامه جنجالی ساخت یک جاده تونلی در نزدیکی استون هنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه جنجالی ساخت یک جاده تونلی در نزدیکی استون هنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید