برنامه های فضایی سال 2020 چین فاش شد

به گزارش مرجع مقالات، براساس طرحی که آدینه در پکن منتشر شد، این کشور میخواهد سال جاری بیش از 60 فروند فضاپیما را به وسیله 40 پرتاب به مدار ارسال کند.

برنامه های فضایی سال 2020 چین فاش شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اسپیس، براساس طرحی که آدینه در پکن منتشر شد، این کشور میخواهد امسال بیش از 60 فروند فضاپیما را به وسیله 40 پرتاب به مدار ارسال کند.

شانگ زی، مدیر گروه فضایی شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: امسال همچنان شاهد پرتاب های فشرده خواهیم بود؛ یک کتابچه که حاوی دستاوردهای فضایی چین و ماموریت های آینده است به تازگی منتشر شده است.

طبق گفته شانگ، سه ماموریت اصلی وجود دارد که عمدتاً بر تکمیل سامانه ماهواره ای ناوبری BeiDou-3، اکتشاف قمری و شبکه ماهواره های مشاهده Gaofen متمرکز شده اند.

دو ماهواره مدار زمینی BeiDou در نیمه اول سال 2020 به فضا فرستاده می شوند؛ کاوشگر ماه Change-5 که پیش بینی می گردد نمونه های ماه را به زمین بازگرداند و نخستین کاوشگر مریخ چین نیز قرار است امسال پرتاب گردد.

علاوه بر این ، سه نوع موشک حامل جدید یعنی Long March-5B ، Long March-7A و Long March-8، پروازهای خود را در سال 2020 انجام خواهند داد.

به عنوان نسل جدیدی از موشک های حامل، Long March-5B دارای بیشترین ظرفیت حمل در حمل سطح کم مدار زمین است.

Long March 7A نمایانگر نسل جدید موشک با اندازه متوسط مدار چین است. موشک Long March-8 ظرفیت چین برای پرتاب به مدارهای همزمان خورشید را افزایش می دهد و نیازهای رو به رشد پرتاب های تجاری را برآورده می نماید.

موشک های Long March-5 در سال 2020 سه بار پرتاب خواهد شد و نسل جدیدی از فضاپیمای ساخته شده، کاوشگر مریخ و کاوشگر Change-5 را به فضا منتقل می نماید.

براساس این کتابچه، CASC همچنین تعدادی سیستم ماهواره ای را برای سیستم زیرساخت فضای فضای داخلی چین ارسال نموده و یک سری پرتاب های تجاری را در امسال برنامه ریزی خواهد نمود.

چین 34 پرتاب فضا را در سال 2019 به اتمام رساند و در رده نخست پرتاب فضاپیماهای دنیا نهاده شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 589

به "برنامه های فضایی سال 2020 چین فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های فضایی سال 2020 چین فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید