بیشترین افزایش بودجه 95 در زمینه میراث فرهنگی است

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صبح امروز شنبه 24 بهمن در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه تصویری ایران در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران که با حضور جمعی از وزرا و اعضای هیئت دولت برگزار گردید، در جمع خبرنگاران گفت: حضور اعضاز هیئت وزیران در این برنامه نشانگر اهیت موضوع فرهنگ و کتاب برای دولت و صندلی و نقشی است که این مسئله در توسعه ای است که دولت به دنبال آن است.

بیشترین افزایش بودجه 95 در زمینه میراث فرهنگی است

وی درباره برنامه دولت برای ارائه بودجه چنددوازدهم خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به جلساتی که تشکیل شد، انشاءالله امیدواریم که مجلس بتواند بعد از برگزاری انتخابات هفتم اسفند، نسبت به تکمیل آن تا انتها سال اقدام کند. حتی اگر مجلس تا یکی، دو هفته بعد از انتها سال هم یعنی تا هفته سوم ماه اول سال هم بودجه را به دولت بدهد، با توجه به تمهید مقدماتی که این طرف سال انجام می دهیم، ما امیدواریم هیچ مسئله ای برای اجرای بودجه به ویژه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان نداشته باشیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید شما گفته بودید که منتظر شنیدن خبرهای خوب از شورای نگهبان هستیم، چقدر نسبت به این اتفاق امیدوار هستید؟، تاکید نمود: ما همچنان منتظریم، وقت هنوز باقی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مورد برنامه دولت برای تقویت حوزه گردشگری در پسابرجام و بودجه این بخش در سال آینده، گفت: شاید بیشترین افزایش درصد بودجه نسبت به سال 94، مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری است؛ رقمی بیش از 47 درصد.

نوبخت درباره اولویت های دولت برای ارتباط با کشورهای دیگر در دوران پسابرجام تاکید نمود: وقتی از روابطی سازنده با دنیا صحبت می کنیم، روابط فرهنگی در صدر آنهاست. طبعاً در این زمینه، اولویت هایی خواهیم داشت و نسبت به کشورهایی که از نظر فرهنگ دارای پیشینه مشترک هستیم، ارتباطاتمان را تقویت می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 808

به "بیشترین افزایش بودجه 95 در زمینه میراث فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین افزایش بودجه 95 در زمینه میراث فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید