تسلا در پی فراوری باتری خودروهای برقی

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرگزای مهر به نقل از دیلی میل، طبق گزارشی جدید به نظر می رسد شرکت خودروسازی تسلا تصمیم دارد تامین بخش جدیدی از چرخه تجهیزات خود را برعهده گیرد.

تسلا در پی فراوری باتری خودروهای برقی

به همین دلیل مصاحبه ای با چند کارمند سابق و فعلی این شرکت نشان می دهد تسلا مشغول ساخت باتری های سلولی خود است. به این ترتیب شرکت خودروسازی دیگر احتیاجی به پاناسونیک ندارد تا این قطعه را تهیه کند.

طبق گزارش سی ان بی سی تسلا مشغول آزمایش باتری ها در واحد فراوریی در فرمونت کالیفرنیا است. در حال حاضر بخش عمده هزینه فراوری خودروهای برقی به باتری آنها تعلق دارد. به عبارت دیگر اگر تسلا بتواند به طور موفقیت آمیز باتری های خود را فراوری کند، هزینه چرخه تامین تجهیزات آن کاهش می یابد و این روند به تدریج به کاهش قیمت خودرو برای مصرف کننده منجر می گردد.

البته طبق گزارش این شبکه خبری احتمال اندکی وجود دارد که تسلا در آینده نزدیک بتواند از لحاظ فراوری باتری مستقل گردد و پیش بینی می گردد در حال حاضر برای تامین تجهیزات مورد احتیاج خود با پاناسونیک همکاری کند.

اما این شرکت کوشش های خود را برای ساخت باتری لیتیوم یونی متمرکز نموده است و تصمیم دارد چنین تجهیزاتی را به طور انبوه فراوری کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 198

به "تسلا در پی فراوری باتری خودروهای برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا در پی فراوری باتری خودروهای برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید