محصول مشترک بنز و گوگل: ابر کامپیوتر ها به جای ماشین ها در خیابان!

به گزارش مرجع مقالات، مرسدس بنز با همکاری گوگل میخواهد سرویس های مسیریابی داخلی پیشرفته و قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی را به خودرو های خود اضافه کند.

محصول مشترک بنز و گوگل: ابر کامپیوتر ها به جای ماشین ها در خیابان!

مرسدس بنز به تازگی خبر از همکاری مشترک خود با گوگل داده است تا امکانات و قابلیت های شرکت مذکور در زمینه های مختلف مثل مسیریابی را به خودروهای خود اضافی کند. این شرکت آلمانی اعلام نموده است که تمامی محصولات دارای حسگرهای رانندگی اتوماتیک از عملکردی مشابه با ابر کامپیوترها بهره مند می شوند. به نظر می رسد این تصمیم برای رقابت مستقیم با تسلا و شرکت های تازه وارد چینی اتخاذ شده است.

همکاری گوگل و مرسدس بنز چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

پس از ایجاد موج افزودن قابلیت های نرم افزاری به خودروها به وسیله تسلا، شرکت های خودروسازی قدیمی و نو، سعی دارند چنین امکاناتی را در داخل محصولات خود تعبیه نمایند. چنین ویژگی هایی می توانند روی موارد کلیدی مثل عملکرد خودرو، شارژدهی باتری و توانایی های مرتبط با رانندگی اتوماتیک تاثیرگذار باشند و به مرور زمان بهبود پیدا نمایند. برای مثال در خودروهایی با سطح رانندگی اتوماتیک 3 به بالا، راننده می تواند با برداشتن چشمان خود از جاده، به استفاده از امکانات تفریح داخلی مثل یوتیوب بپردازد.

مرسدس بنز پیش از همکاری با گوگل، سابقه به اشتراک گذاشتن عایدی خود از فروش خودروها با انویدیا را هم در کارنامه به ثبت رسانده است. آلمانی ها در سال 2020 چنین قراردادی را برای کاهش هزینه های بالای تامین قطعات نیمه رسانا گرفتند. یکی از مدیران ارشد این شرکت معتقد است که فروش خودرو با تراشه های مختلف و ایجاد امکان فعال کردن قابلیت های مختلف به وسیله مشتری، یکی از راهکاری های مناسب برای افزایش عایدی است.

اکنون با همکاری گوگل، مرسدس بنز می توانند ویژگی های مرتبط با پلتفرم نقشه این شرکت در کنار پردازش های ابری و یوتیوب را به خودروهای خود اضافه نماید. تمامی این امکانات در نسخه بعدی سیستم عامل محصولات مرسدس بنز که با نام MB.OS شناخته می گردد، قرار خواهند گرفت. آلمانی ها اشاره دارند که دریافت اطلاعات مختلف از سوی گوگل می تواند به آن ها در مسیریابی اتوماتیک، پیش بینی ترافیک و... اشاره کند. چنین مواردی روی بهبود رانندگی اتوماتیک تاثیرگذار است؛ برای مثال با تشخیص و پیش بینی ترافیک پیش رو، خودرو قادر است تا سرعت خود را به صورت بهینه کنترل نماید.

مدیران گوگل هم می گویند همکاری این دو شرکت بسیار فراتر از تبادل اطلاعات خواهد بود و گوگل با ارائه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند به طراحی یک رابط ناوبری اختصاصی به مرسدس بنز کمک نماید و به بهبود پایداری قابلیت ها و رانندگی اتوماتیک پیشرفته محصولات آن ها کمک برساند تا در نهایت مشتریان تجربه بهتری داشته باشند. ناگفته نماند که مرسدس بنز چندین سال است که روی توسعه سیستم عامل MB.OS کار می نماید و انتظار می رود شاهد حضور آن در نسل بعدی خودروهای این شرکت باشیم که از اواخر سال 2024 وارد خط فراوری خواهند شد.

طبق گفته های مرسدس بنز، سیستم عامل اختصاصی این شرکت براساس لینوکس پیشرفته است و امکان اجرای برنامه های سوم شخص مثل سرویس های گوگل را فراهم می سازد. البته دارندگان خودروهای شرکت مذکور، لازم نیست تا سال آینده میلادی صبر نمایند و بعضی از قابلیت ها مثل Place Details که به وسیله گوگل پشتیبانی می شوند، به زودی به وسیله یک آپدیت نرم افزاری در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت. بعلاوه نسخه اولیه از MB.OS در آینده نزدیک روی محصولات کلاس E قرار خواهد گرفت و کاربران در آن به اپلیکیشن هایی مثل تیک تاک و زوم دسترسی خواهند داشت.

ناگفته نماند که مرسدس بنز در سال 2022 توانسته است عایدی 1.06 میلیارد دلار را به وسیله قابلیت های فعال شده به وسیله مشتریان، کسب نماید و انتظار می رود این میزان تا سال 2030 چندین برابر گردد. استفاده از سیستم عامل اختصاصی و عدم احتیاج به پلتفرم های جانبی مثل اپل CarPlay یا اندروید آتو می تواند به محقق شدن این هدف، کمک شایانی کند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 4 اسفند 1401 بروزرسانی: 4 اسفند 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2200

به "محصول مشترک بنز و گوگل: ابر کامپیوتر ها به جای ماشین ها در خیابان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصول مشترک بنز و گوگل: ابر کامپیوتر ها به جای ماشین ها در خیابان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید