تصاویر هوایی سورئال از جالب ترین چشم اندازهای دنیا

به گزارش مرجع مقالات، عکاس آمریکایی، الکساندر هیلنر عکس های هوایی فوق العاده جالب و زیبایی از گوشه و کنار جهان گرفته است که رنگ های مجذوب کننده و زیبایی گرافیکی آن ها باعث جذب هر بیننده ای می گردد.

تصاویر هوایی سورئال از جالب ترین چشم اندازهای دنیا

از منطقه ها مسکونی در لس آنجلس تا جزایر مصنوعی در دبی را در قالب تصاویر زیبای هوایی از عکاس آمریکایی، الکساندر هیلنر مشاهده کنید. این عکاس می گوید:

دائما به سمت چشم اندازهایی کشیده می شوم که پیشرفت های انسانی با طبیعت در هم آمیخته است. عکس های من اغلب به خاطر زیبایی گرافیکی و رنگ های مجذوب نماینده معروف هستند و بیننده را ترغیب می نماید برای موضوعاتی که تنش های مفهومی پیچیده تری دارند، وقت بگذارد.

معدن اینترپید پتاس، یوتا

معدن اینترپید پتاس (Intrepid Potash Mine) در یوتا بزرگ ترین فراورینماینده پتاس کشور به شمار میرود. آب رودخانه به داخل معدن پمپاژ می شود تا پتاس را در خود حل نماید و بعد محلول به دست آمده به حوضچه تبخیر منتقل می شود که در تصویر نشان داده شده است. رنگ آبی که به این حوضچه اضافه شده است به سرعت فرایند تبخیر یاری می نماید.

ردوود سیتی، کالیفرنیا

ساکنان اولیه شهر تاریخی ردوود سیتی، بومیان آمریکایی ساحل کالیفرنیای شاقتصادی بودند. اینجا تنها بندر آب عمیق در خلیج سان فرانسیسکو به شمار میرود.

لنکستر، کالیفرنیا

لنکستر، شهری در جنوب کالیفرنیا است و حدود 100 کیلومتر با شمال لس آنجلس فاصله دارد. بیش از 242 هکتار این شهر به پارک، زمین بازی، محوطه پیک نیک و امکانات ورزشی اختصاص دارد.

سن خوزه، کالیفرنیا

سن خوزه، سومین شهر پر جمعیت کالیفرنیا است که زیر نور خورشید می درخشد و مرکز شهری دره سیلیکون با شرکت های تکنولوژی متعدد محسوب می شود. بریتیش ایرویز در سال 2016 یک پرواز مستقیم از فرودگاه هیترو به این شهر راه اندازی کرد تا دسترسی به سواحل سانتا کروز برای مسافران آسان تر شود.

هیوستون، تگزاس

هیوستون در 265 کیلومتری آستین واقع شده است و پرجمعیت ترین شهر تگزاس به شمار میرود. بخش اعظمی از این شهر در امتداد چمنزارهای خلیج وسترن قرار گرفته و بیشتر شهر روی زمین های جنگلی، مرداب و باتلاق ساخته شده است که همچنان در محیط اطراف به چشم می خورد.

دریاچه بزرگ نمک، یوتا

دریاچه بزرگ نمک در یوتا، محدوده ای نزدیک به 4400 کیلومتر مربع را پوشش می دهد و بزرگ ترین دریاچه آب نمک در نیم کره غربی زمین است.

دِ ورلد، امارات عربی متحده

مجمع الجزایر مصنوعی دِ ورلد با استفاده از شن و ماسه ساحل دبی ساخته شده است و به شکل نقشه ناهموار دنیا به نظر می رسد. بحران اقتصادی سال 2008 باعث شد بعضی از آن ها به شکل فیل سفید باقی بمانند، هر چند در تعداد انگشت شماری از این جزایر، ساختمان هایی بنا شده است. طبق گزارش ها، بعضی از جزایر به تدریج در حال فرورفتن به زیر آب دریا هستند.

دره وست واتر، یوتا

وست واتر کانیون در رودخانه کلرادو واقع شده است و منطقه ای معروف برای مشتاقان رفتینگ آب های سفید است. گلوگاه آن از سنگ های پیشکامبرین سیاه متعلق به اوایل عصر زمین شناسی تشکیل شده است.

فرمونت، کالیفرنیا

فرمونت، چهارمین شهر پرجمعیت در منطقه خلیج سان فرانسیسکو است و به احترام کاوشگر آمریکایی و نخستین کاندیدای ریاست جمهوری جمهوریخواهان آمریکا (1856)، جان فرمونت، به این نام خوانده می شود.

لاس وگاس، نوادا

لاس وگاس یک شهر وسترن گاوچران بود که در اواسط قرن 20 به مخفیگاه گانگسترها تبدیل شد. اگر به بیرون شهر سفر می کنید، به سمت گراند کانیون شگفت انگیز بروید و منطقه ای با قدمت بیش از 5 میلیون سال را مشاهده کنید.

گذرگاه جزیره آنتلوپ، یوتا

گذرگاه جزیره آنتلوپ جزو 10 جزیره بزرگ در دریاچه بزرگ نمک یوتا است. به لطف وجود بعضی از قدیمی ترین سنگ های موجود در کشور که تاریخ آن ها به دوران قبل از سنگ های پیشکامبرین برمی شود، منظره ها شگفت انگیزی به وجود آمده است. این جزیره بیشترین تعداد گاومیش کوهان دار آمریکایی، گوسفند کوهی، گرگ صحرایی، گورکن و گربه آمریکای شاقتصادی را در خود جای داده است.

کیپ کورال، فلوریدا

کیپ کورال که به سرزمین عجایب ساحلی معروف است بیشتر از هر شهر دیگری در دنیا دارای کانال های آب است و بیش از 644 کیلومتر راه آبی دارد. بخش اعظمی از آن ها قابل کشتیرانی است و بعضی از آن ها امکان دسترسی به خلیج مکزیک را فراهم می نمایند. کیپ کورال، بزرگ ترین شهر واقع در بین تامپا و میامی به شمار می رود.

فرمونت، کالیفرنیا

فرمونت، نزدیک ترین شهر خلیج شرقی هم مرز با دره سیلیکون به شمار می رود و در حال تبدیل شدن به قطب استارتاپ های تکنولوژی است.

اودن، یوتا

اودن شهری در استان یوتا است که در دامنه کوه های واساچ (Wasatch Mountains) واقع شده است و به لطف نزدیکی به رودخانه ها و کوه ها، مردم زندگی فعالی در فضای باز دارند. شاید به همین علت باشد که جایگاه ششم برترین مکان برای زندگی خانوادگی در ایالات متحده را از سوی مجله فوربز به دست آورده است. تعداد زیاد ساختمان های تاریخی این شهر نیز باعث معروفیت آن شده است.

رتوندا وست، فلوریدا

رتوندا وست، یک منطقه مسکونی در شهر شارلوت در جنوب غربی فلوریدا است. نقشه آن به فرودگاه های جنگ دنیای دوم شباهت دارد و یک پارک بزرگ با زمین بازی، زمین تنیس، محل پیاده روی و یک پارکینگ و اسکله پولی برای قایق ها، تریلرها و ون های مسافری در وسط آن قرار گرفته است.

دره قلعه، یوتا

دره قلعه، شهر کوچکی در یوتای شرقی است که به خاطر اشکال سنگی قلعه مانند، معروف شده است.

بندر سولفور، لوئیزیانا

بندر سولفور در امتداد رودخانه می سی سی پی در لوئیزیانا واقع شده است و در گذشته بزرگ ترین رسوبات گوگرد دنیا را در خود جای داده بود. علاوه بر این به خاطر نزدیکی به منطقه ها فراوری گوگرد در اطراف خلیج مکزیک نیز شهر مهمی محسوب می شود.

لنکستر، کالیفرنیا

منطقه حفاظت شده پارک جنگلی صحرای پرایم در لنکستر به حفاظت از زیبایی های های دزرت اختصاص دارد.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1963

به "تصاویر هوایی سورئال از جالب ترین چشم اندازهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر هوایی سورئال از جالب ترین چشم اندازهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید