تکلیف برندگان قدیمی ترین جایزه ادبی دنیا معین شد

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، باربارا کینگ سالور، نویسنده آمریکایی می گوید که به خانه بردن قدیمی ترین جایزه ادبی دنیا به خاطر رمانی که یکی از رمان های کلاسیک چارلز دیکنز را بازسازی می نماید، برای او شگفت انگیز بوده است.

تکلیف برندگان قدیمی ترین جایزه ادبی دنیا معین شد

کینگ سالور به عنوان یکی از دو برنده جایزه جیمز تیت بلک، این جایزه را در بخش ادبیات داستانی از آن خود کرد. کتاب او دیمون کاپرهد بازنویسی ای از دیوید کاپرفیلد است که در کوه های آپالاچی آمریکا در اواخر دهه 1990 اتفاق می افتد.

کینگ سالور گفت: کمی تعجب آور است که جایزه بسیار قدیمی و معتبر جیمز تیت بلک، صدای آپالاچی مدرن و طبقه کارگر رمان من را به رسمیت شناخته است. به هر حال ادبیات برای همه خوانندگان، در همه جا و همه زمان ها در نظر گرفته شده است و من به این جایزه، بی نهایت افتخار می کنم.

در بخش بیوگرافی نیز داریل پینکنی، نویسنده آمریکایی، برای کتاب خاطراتش با عنوان در سپتامبر برگرد: آموزش ادبی در خیابان شصت و هفتم غربی منهتن برنده جایزه جیمز تیت بلک شد.

این کتاب، داستان کارآموزی این نویسنده نیویورکی در کنار نویسندگان، الیزابت هاردویک و باربارا اپستاین و آشنایی او با صحنه ادبی معروف شهر را روایت می نماید.

جایزه جیمز تیت بلک، شامل دو جایزه 10000 پوندی برای دو کتاب در حوزه ادبیات داستانی و بیوگرافی، از سال 1919 از سوی دانشگاه ادینبورگ اهدا می گردد و تنها جایزه اصلی کتاب بریتانیاست که استادان، پژوهشگران و دانشجویان رشته ادبیات آن را داوری می نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2260

به "تکلیف برندگان قدیمی ترین جایزه ادبی دنیا معین شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تکلیف برندگان قدیمی ترین جایزه ادبی دنیا معین شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف برندگان قدیمی ترین جایزه ادبی دنیا معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید