حضور نمایندگان 16 کشور در اجلاس جهانی راه ابریشم به میزبانی همدان

به گزارش مرجع مقالات، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، مهر ماه سال جاری میزبان اجلاس جهانی کشور های در راستا جاده ابریشم می گردد.

حضور نمایندگان 16 کشور در اجلاس جهانی راه ابریشم به میزبانی همدان

محمودرضا عراقی، معاون عمرانی استاندار همدان در تبادل نظر با خبرنگار از گفت:این رویداد بین المللی از اول تا هفتم مهرماه با حضور 16 کشور عضو کمیته راه ابریشم و مدیران سازمان یونسکو برگزار خواهد شد.

او برگزاری نشست تخصصی راه ابریشم را یکی از رویداد های دارای امتیاز برای همدان دانست و اضافه کرد: پیشنهاد این اقدام با شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان بوده و استاندار دستور پیگیری صادر نموده است.

معاون عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه این رویداد از اول تا هفتم مهرماه برگزار می گردد اضافه کرد: گفت و گوی ادیان ، مباحث تاریخی و چگونگی ثبت آثار تاریخی از موضوعاتی است که در جلسات تخصصی این اجلاس مطرح خواهد شد.

محمودرضا عراقی با بیان اینکه جاده ابریشم از شمال استان همدان عبور می نموده است گفت: یکی دیگر از ویژگی های این همایش آشنایی میهمانان با اماکن تاریخی همدان است تا بار دیگر نام همدان در کشور و جهان مطرح گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان نیز با بیان اینکه سال جاری یک رویداد فنی و تخصصی بزرگ با تیم منسجم برگزار می گردد اضافه کرد: خوشبختانه ظرفیت خوبی به لحاظ نیروی انسانی برای برگزاری چنین رویدادی در همدان وجود دارد.

علی مالمیر با اشاره به اینکه توانایی برگزاری رویداد های بین المللی در همدان وجود دارد ادامه داد: سیاست های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بر اثر رویداد های بین المللی گذشته نسبت به محور گردشگری غرب کشور تغییر نموده است.

او با بیان اینکه این همایش ششمین نشست کمیته تخصصی راه ابریشم است یادآور شد: محور های تخصصی و متفاوتی در پنل های تخصصی برگزار خواهد شد.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 328

به "حضور نمایندگان 16 کشور در اجلاس جهانی راه ابریشم به میزبانی همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور نمایندگان 16 کشور در اجلاس جهانی راه ابریشم به میزبانی همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید