خبرنگاران فیفا: کرونا احتمال به تعویق افتادن دیدارهای بین المللی را قوت بخشیده است

به گزارش مرجع مقالات، تهران- خبرنگاران- رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) احتمال به تعویق افتادن مسابقات بین المللی فوتبال را در واکنش به شیوع روزافزون ویروس کرونا رد نکرد.

خبرنگاران فیفا: کرونا احتمال به تعویق افتادن دیدارهای بین المللی را قوت بخشیده است

بدنبال اعلام دولت سوئیس مبنی بر ممنوعیت برگزاری رویدادهایی که بیش از یک هزار نفر را درگیر خود می کند، هفته جاری رقابت های 2 لیگ فوتبال در این کشور که مقر فیفا نیز محسوب می شود، لغو شد.

در این بین، پنج دیدار سری آ ایتالیا نیز پشت درهای بسته برگزار شد و لیگ های فوتبال ژاپن و کره جنوبی نیز اوایل هفته گذشته به تعویق افتاد.

جیانی اینفانتینو که روز گذشته برای شرکت در مجمع عمومی سالانه هیات بین المللی فوتبال (ایفاب) به بلفاست پایتخت ایرلند شمالی سفر کرده است، گفت: سلامت افراد به مراتب مهم تر از هر مسابقه فوتبال است. به همین دلیل باید به دقت شرایط را مورد بررسی قرار داده و امیدوار باشیم که شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند. در حال حاضر به نظر فرایند افزایشی دارد. اگر لازم باشد که بازی ها به تعویق افتاده یا بدون تماشاگر برگزار شود، بدون شک این کار را خواهیم کرد.

اینفانتینو تاکید کرد: در حال حاضر هیچ احتمالی را رد نمی کنم. امیدوارم هرگز مجبور به حرکت در راستا لغو بازی های بین المللی نشویم.

رییس فیفا در مورد احتمال برگزاری تعداد زیادی از بازی ها پشت درهای بسته، ابزار عدم اطمینان کرد و گفت: سازماندهندگان هر رقابتی باید بهترین تصمیم را برای خود بگیرند. در کوتاه مدت این راه حل می تواند قابل استفاده باشد اما تصور برگزاری چند ماه از یک تورنمنت بدون تماشاگر تقریبا غیرممکن است.

شیوع گسترده ویروس کرونا می تواند برگزاری رقابت های بزرگ همچون یورو 2020 و المپیک توکیو را که به ترتیب در ژوئن و جولای آغاز می شوند، تهدید کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 803

به "خبرنگاران فیفا: کرونا احتمال به تعویق افتادن دیدارهای بین المللی را قوت بخشیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فیفا: کرونا احتمال به تعویق افتادن دیدارهای بین المللی را قوت بخشیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید