خنثی سازی حمله نو به خطوط انتقال برق در صلاح الدین

به گزارش مرجع مقالات، صدها عراقی در بغداد در اعتراض به نابسامانی در خدمات رسانی و افزایش قطع برق و آب، در حالی که دمای هوا در بعضی منطقه ها عراق از 50 درجه هم فراتر رفته، تظاهرات برگزار کردند. از سوی دیگر یک طرح تروریستی برای تخریب خطوط انتقال برق در استان صلاح الدین خنثی شد.

خنثی سازی حمله نو به خطوط انتقال برق در صلاح الدین

به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، ساکنان بغداد اظهار کردند: برق پیش از بامداد در بیشتر استان های عراق به طور کامل قطع شد و این یکی از بدترین موارد قطع برق در امسال میلادی بود، در ادامه بعضی خطوط اصلی شبکه برق در بغداد تا ظهر وصل شدند.

با طلوع آفتاب، در آسمان بغداد که از نظر برخورداری از خدمات شهری نسبت به منطقه ها فقیرتر عراق شرایط بهتری دارد، به علت استفاده طولانی مدت ساکنان این استان از مولدهای برق دود غلیظی مشاهده شد.

شبکه اصلی برق عراق هر روز با قطعی های مکرر و چند ساعته روبرو است و این مشکل در ماه های گرم تابستان که درجه دما معمولا به 50 درجه رسیده و استفاده از دستگاه های خنک نماینده افزایش می یابد، شدیرتر می گردد.

سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق هم به نقل از مرکز رسانه امنیتی این کشور گزارش داد، دستگاه اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور عراق پیروز شد، توطئه ای برای منفجر کردن خط انتقال برق در شهرستان بیجی در استان صلاح الدین با استفاده از یک کمربند مواد منفجره را ناکام گذاشت.

این مرکز در بیانیه ای گفت: دستگاه اطلاعات این پیروزیت را با تعقیب و زیر نظر گرفتن تروریست های فعال در این طرح به دست آورد.

طبق این بیانیه، تیپ های دستگاه اطلاعات عراق پیروز شدند طرح انفجار خط انتقال برق 11کی در شهرستان بیجی که برق را از شهرستان تکریت به بعضی روستاها انتقال می داد، خنثی نمایند، در این عملیات یک کمربند مواد منفجره به وسیله نیروهای متخصص این حوزه خنثی شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1733

به "خنثی سازی حمله نو به خطوط انتقال برق در صلاح الدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنثی سازی حمله نو به خطوط انتقال برق در صلاح الدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید