داروی ضدعفونی کننده به مبتلایان تزریق کنید

به گزارش مرجع مقالات، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد کرد که شاید بتوان به افراد مبتلا به کووید-19 داروی ضدعفونی کننده تزریق کرد تا ریه هایشان تمیز گردد.

داروی ضدعفونی کننده به مبتلایان تزریق کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده پیشنهاد کرد که شاید بتوان به افراد مبتلا به کووید-19 داروی ضدعفونی نماینده تزریق کرد تا ریه هایشان تمیز گردد.

در جلسهٔ توجیهی بامداد آدینه، بیل برایان، مدیر بخش علوم و فناوری وزارت کشور آمریکا نتایج پژوهش اخیر تیم خود را اعلام نمود؛ تأثیر ضدعفونی نماینده ها و نیز دمای بالا و محیط مرطوب در تسریع از میان رفتن ویروس جدید کرونا بخشی از این پژوهش بود. وی گفت: این ویروس در نور خورشید سریع تر می میرد.

اشاره به این نکات سبب شد تا ترامپ که بعد از بیل برایان سخن می گفت، راه چاره های تازه ای را که به ذهنش می رسید، به شکل پیشنهاد و پرسش مطرح کند.

ترامپ که از تأثیر دمای بالا در فرایند از میان رفتن ویروس شنیده بود کنجکاو شد که اگر نوری قوی را به درون بدن بیمار بتابانند چه تأثیری خواهد داشت وی گفت: حالا فرض کنید نور شدیدی به تن بیمار بدهیم، حالا چه فرابنفش چه هر نور خیلی قوی دیگری، فکر کنم گفتید که هنوز این کار را امتحان ننموده اید و اضافه نمود: فرض کنید این نور را ببرید داخل بدن، حالا یا از پوست یا از یک راه دیگر و فکر می کنم گفتید که این را هم امتحان می کنید.

رئیس جمهور آمریکا همچنین ادامه داد: ضد عفونی نماینده ای را دیده ام که ظرف یک دقیقه کارش را می سازد. حالا آیا راهی دارد که بگردد مثلاً همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟ وی اضافه نمود: خب این ویروس می رود داخل ریه، تعدادش در ریه فوق العاده زیاد می گردد، پس امتحان کردن این کار جالب است.

کارشناسان پزشکی به سرعت به این پیشنهادها واکنش نشان دادند. دکتر وین گوپتا، متخصص ریه و کارشناس سیاست های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات فوق را پیغام های بهداشتی ناشایست خواند.

وی گفت: اشاره به تزریق هرگونه ضدعفونی نماینده به بدن یا خوردن آن غیرمسئولانه و خطرناک است. این کار شیوهٔ مرسومی است که افراد وقت خودکشی از آن استفاده می نمایند.

دونالد ترامپ پیش از این نیز توصیه های پزشکی از این دست نموده بود و آخرین مورد آن مهم خواندن داروی هیدروکسی کلوروکین برای درمان کرونا بود که مقامات پزشکی آمریکا علیه آن توصیه نیز هشدار دادند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 945

به "داروی ضدعفونی کننده به مبتلایان تزریق کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی ضدعفونی کننده به مبتلایان تزریق کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید