دانشگاه تبریز در میان دانشگاه های برتر دنیا نهاده شد

به گزارش مرجع مقالات، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز، در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به اینکه رتبه بندی لایدن مبتنی بر داده های کتاب شناختی است که از وب او ساینس دریافت می گردد، گفت: رتبه بندی سال 2019 لایدن براساس داده های دوره زمانی 2014 تا 2017 و مبتنی بر مقالات انتشار یافته در مجلات وبگاه علوم صورت گرفته است.

دانشگاه تبریز در میان دانشگاه های برتر دنیا نهاده شد

اصغر عسگری اضافه نمود: لایدن در رتبه بندی جدید خود در میان مؤثرترین دانشگاه های دنیا نام 26 دانشگاه ایران را در لیست خود قرار داده که دانشگاه تبریز در رتبه 10 ام قرار گرفته است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز ادامه داد: براساس این رتبه بندی 26 دانشگاه ایران در میان 963 مؤسسه آموزش عالی برتر دنیا قرار دارند که از دانشگاه های ایران، دانشگاه های تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، شیراز و تبریز به عنوان 10 دانشگاه ممتاز در زمینه تأثیر علمی شناخته شده اند.

لازم به ذکر است، در این رتبه بندی، دانشگاه هاروارد برترین مؤسسه آموزش عالی دنیا شده است و دانشگاه شانگهای و تورنتو نیز به ترتیب دومین و سومین صندلی این رتبه بندی را به خود اختصاص داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 859

به "دانشگاه تبریز در میان دانشگاه های برتر دنیا نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه تبریز در میان دانشگاه های برتر دنیا نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید