دبیر کل سازمان ملل از محکومیت خبرنگاران در مصر ابراز تأسف کرد

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از محکومیت 3 خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در مصر ابراز تأسف کرد و خواستار احترام به آزادی بیان در این کشور شد.

دبیر کل سازمان ملل از محکومیت خبرنگاران در مصر ابراز تأسف کرد

در بیانیه انشار یافته بان کی مون در این خصوص آمده است: دبیر کل سازمان ملل ابراز تأسف عمیق خود را از تصمیم دادگاه مصری در صدور حکم محکومیت برای خبرنگاران شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام می کند.

پیشتر شبکه الجزیره اعلام کرده بود که 3 خبرنگار شبکه قطری الجزیره توسط دستگاه قضایی مصر به اتهام آنچه که دولت مصر از آن به عنوان تحریک علیه این کشور یاد می کند، به 3 سال حبس محکوم شدند. این خبرنگاران اهل کانادا، استرالیا و مصر به اتهام انتشار اطلاعات نادرست در قاهره مورد پیگرد قرار گرفتند.

در واکنش به این خبر، سفیر انگلیس در قاهره اعلام کرده بود حکم صادره علیه خبرنگاران خارجی از اعتبار اقدامات مصر در راستای برقراری ثبات خواهد کاست.

وزارت امور خارجه مصر، جان کاسین سفیر انگلیس در قاهره را احضار کرد. این احضار در اعتراض به اظهارات سفیر انگلیس در اعتراض به حکم صادره علیه خبرنگاران خارجی در مصر صورت گرفت.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای از صدور این احکام ابراز تاسف کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 407

به "دبیر کل سازمان ملل از محکومیت خبرنگاران در مصر ابراز تأسف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر کل سازمان ملل از محکومیت خبرنگاران در مصر ابراز تأسف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید