دره راگه ؛ هالیوود کرمان

به گزارش مرجع مقالات، کرمان یکی از استان های زیبای ایران است که شاید بتوان گفت در بسیاری از مواقع مظلوم واقع شده است. شاید بارها به یزد، شیراز یا اصفهان سفر نموده باشید و بسیاری از مکان های دیدنی آن را بشناسید. اما باید بدانید که یکی از پر جاذبه ترین و دیدنی ترین شهرهای ایران، کرمان است. با اطمینان می توان گفت که این شهر درصد زیادی از زیبایی های طبیعی و جاذبه های گرشگری را درون خودش جای داده. آیا تا به حال نام دره راگه را شنیده اید؟ دره ای مجذوب کننده و دیدنی در دل استان کرمان که از جهت زیبایی بی نظیر و خاص است. برای یک گشت وگذار هیجان انگیر در دره راگه با خبرنگاران همراه باشید:

دره راگه ؛ هالیوود کرمان

دره راگه کجاست؟

دره راگه از زیباترین مکان ها در استان کرمان است که چشم علاقه مندان به طبیعت گردی را به خود می نماید. این دره در نزدیکی شهر رفسنجان قرار گرفته و طول آن چیزی در حدود 20 کیلومتر است. در میان این دره رودی جاریست که جلوه چشم نوازی به آن بخشیده و به نام گیودری معروف است. کارشناسان درباره نحوه پیدایش این دره، احتمال بیشتر را به پیدایش در اثر فرسایش آبرفتی داده اند و هم اکنون نیز به علت ادامه این فرسایش ها، بسیاری از قسمت های این دره در حال تغییر است.

دره راگه مدت های بسیاری زیادی ناشناخته بود تا زمانی که در جریان اکتشافات معدنی کشف و شناخته شد.

قدمت دره راگه حدود 20هزار سال تخمین زده شده و آن را مربوط به دوره چهارم زمین شناسی می دانند. عمق این دره به 70 متر می رسد و بخش هایی از آن را صخره هایی نوک تیز تشکیل داده و بخش های دیگر شامل صخره های معمولی با تیغه های بلند می گردد. طول تیغه این صخره ها، گاهی تا حدود 100 متر ارتفاع دارد که فضایی عجیب و زیبا را در پیش چشم هایتان قرار می دهد. وقتی از بالا به آدم های درون دره نگاه کنید، آن ها را در محاصره صخره های نیزه مانند و زیبایی می بینید که گاهی شبیه به فیلم های هالیوودی است!

دره راگه و ملاقات با ستارگان

ستاره ها در دره راگه

دره راگه به علت برخورداری از آب وهوای مناسب و آسمان پاک و پر ستاره، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. این دره مکان خوبی برای رصد ستارگان است. گردشگرانی که به این منطقه می آیند، می توانند در شب وسایل رصد را برپا نمایند و از تماشا ستارگان لذت ببرند.

از دیگر فعالیت هایی که در این منطقه صورت می گیرد و هواداران زیادی هم دارد، صخره نوردی و کوهنوردی است. در سال اخیر و آشنایی گردشگران با ظرفیت این منطقه، این دست از فعالیت ها نیز در آن رونق گرفته است.

در جریان افزایش ظرفیت گردشگری این منطقه، تفریحات مجذوب کننده و منحصر به فرد دیگری در حال ایجاد و توسعه است که از جمله آن ها می توان به دوچرخه سواری استقامتی، شترسواری، اسب و کالسکه سواری ، موتور چهارچرخ ، راپل ، طی کردن عرض دره با عبورازروی پل معلّق ، بانجی جامپینگ (پرش از ارتفاع)، سورتمه سواری درداخل دره، صخره نوردی، مسابقات رالی کویر، پرواز با چترپاراسل برفرازدره، مسابقات اهداف پروازی (تراپل)، زیپ لاین، آستروتوریسم یا گردشگری نجوم و …. اشاره نمود.

حیات وحش دره راگه

دره راگه به علت شرایط منحصر به فرد خود، از حیات وحش کم نظیری نیز برخوردار است. حیواناتی نظیر کبک و عقاب در این دره زندگی می نمایند و محلی ها از وجود آهو در این منطقه خبرداده اند.

ژئوپارک راگه با طبیعت بکر و حیات وحش خاص و تماشای اش، در مدت کوتاهی، بیشترین محبوبیت را در بین طبیعت گردان پیدا نموده است؛ اما باید توجه داشت که محیط طبیعی و زیست این ناحیه از طریق تخریب ها و آسیب های انسانی یه خطر نیفتد.

دانستی های سفر به دره راگه

برای رفتن به دره راگه، باید نکاتی را رعایت کنید که سفری لذت بخش و ایمن را تجربه کنید.

سفر کردن به طور کلی، تجربه مجذوب کنندهی است که هر فرد به اندازه توانایی هایش در آن مهارت دارد. سفر به بعضی از محیط های گردشی و طبیعی، از طریق یک نقشه راه و گاه استفاده از اینترنت به راحتی امکان پذیر است. اما بعضی از محل ها همانند دره راگه احتیاجمند راهنما و فردی وارد است که محیط را به خوبی بشناسد و بتواند آنجا را به راحتی معرفی کند. پس اگر به این دره سفر می کنید، حتما همراه با یک راهنما و یا یکی از محلی های وارد به منطقه به آنجا بروید.

یکی از مجذوب کنندهیت های دره راگه که هواداران زیادی هم دارد این است که باید بخشی از جهت آن را در میانه آب طی نمایند! پس یادتان باشد لباس، کفش و تجهیزات مورد احتیاج برای راه رفتن در آب همراهتان باشد. از مهمترین احتیاجمندی های هر سفر، همراه داشتن کیسه های زباله تمیز است که در مواقع احتیاج و برای جلوگیری از آسیب زدن به طبیعت، بتوان از آن استفاده کرد. پس چند کیسه زباله به همراه داشته باشید تا پسماندهای خودتان را در آن بریزید و در محلی مناسب آن را تخلیه کنید.

چه زمانی به دره راگه برویم؟

استان کرمان و شهرهای آن، به علت شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیاییشان، جزو منطقه ها گرجهتی ایران هستند که تابستان های داغ و سوزانی دارد. بنابراین، برترین زمان سفر به این استان، فصول سردتر سال است که هوا برای یک سفر خاطره انگیز مطبوع است. برای رفتن به دره راگه، مناسب ترین راه از نظر راحتی و هزینه، سفر با قطار به شهر رفسنجان است. پس از آن می توانید از طریق ون های گردشگری و یا تاکسی هایی که گردشگران را جا به جا می نمایند، خودتان را به این دره زیبا و تماشای برسانید.

یادتان باشد حتما دوربین عکاسی به همراه داشته باشید تا از این دره منحصر به فرد و عجیب عکاسی کنید و برای رونق گردشگری در این منطقه و شناخته شدن این موهبت زیبایی الهی، آن را به دیگر افراد نیز معرفی کنید. بعد از گشت وگذار در دره راگه، حتما به سراغ دیگر مکان های تماشای استان کرمان، ازجمله ارگ بم بروید. زیره خوش عطر کرمان و پسته خندان رفسنجان را هم امتحان کنید به عنوان سوغات به شهر خود ببرید.

خبرنگاران ی های عزیز، به خاتمه این سفر شگفت انگیز و رویایی رسیدیم. آیا شما تا به حال نام این دره را شنیده بودید و یا مسافر این منطقه بوده اید؟ اگر نکته یا خاطره جالبی درباره این منطقه گردشگری زیبا و طبیی دارید، با دوستان خبرنگاران ی خود در میان بگذارید و ما را نیز در این خاطرات و تجربیات با خودتان همراه کند.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2097

به "دره راگه ؛ هالیوود کرمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "دره راگه ؛ هالیوود کرمان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره راگه ؛ هالیوود کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید