دوره های آموزشی حفاظت و مرمت اشیای تاریخی در مشهد برگزار گردید

به گزارش مرجع مقالات، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: دوره آموزشی حفاظت و مرمت اشیاء و محوطه ها طی کاوش های باستان شناسی و آشنایی با بسته بندی اشیاء و مدارک تاریخی در مشهد ویژه کارکنان این اداره کل و آستان قدس رضوی برگزار گردید.

دوره های آموزشی حفاظت و مرمت اشیای تاریخی در مشهد برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید مهدی کفشچی با اعلام این خبر اضافه کرد: در این دوره بیش از 100 نفر از کارشناسان واحدهای میراث فرهنگی، یگان حفاظت، پژوهشگران و کاوشگران باستان شناس، روسای شهرستان ها و تعدادی از کارشناسان حوزه موزه های آستان قدس حضور داشتند.

او درباره ضرورت برگزاری این دوره آموزشی گفت: آگاهی از مراحل و نحوه حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی - فرهنگی به باستان شناسان یاری می نماید تا هم قدم با مرمت گران در حفظ و نگهداری و انتقال اشیای تاریخی - فرهنگی به نسل های آینده کوشش کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: این دوره آموزشی به مدت 24 ساعت به صورت تئوری و عملی برگزار گردید.

او هم چنین از برگزاری دوره آموزشی تخصصی آشنایی با بسته بندی اشیاء و مدارک تاریخی اطلاع داد و گفت: این دوره آموزشی در نگهداری و حفاظت از آثار، اشیاء و مدارک تاریخی نقش به سزایی دارد و می تواند در استفاده بهینه از منابع یاری کند.

او اضافه کرد: این دوره آموزشی نیز به صورت 24 ساعت و به صورت تئوری و عملی برگزار گردید.

بیش از 1500 اثر، محوطه و بنای تاریخی استان خراسان رضوی در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 378

به "دوره های آموزشی حفاظت و مرمت اشیای تاریخی در مشهد برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره های آموزشی حفاظت و مرمت اشیای تاریخی در مشهد برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید