راهنمای انتخاب برترین رنگ فرش برای دکوراسیون پذیرایی

به گزارش مرجع مقالات، فرش یکی از چالش برانگیزترین بخش های دکوراسیون خانه است، چرا که انواع مختلف الیاف، نقش ها و به خصوص رنگ ها امروزه در بازار موجود هستند. بعد از دیوارها و کف، فرش بزرگترین جزء اتاق است بنابراین انتخاب رنگ حساب شده آن می تواند جلوه های خاص و به یاد ماندنی برای فضاهای کوچک و بزرگ ایجاد کند. اتاق پذیرایی یکی از نقاط خانه است که دکوراسیون آن برای ما ایرانی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به علاوه از آن جا که وسایل محدودتری نسبت به اتاق خواب یا آشپزخانه در دکوراسیون این اتاق بکار می رود، اهمیت انتخاب فرش مناسب در این اتاق دوچندان خواهد بود. در نتیجه بهتر است قبل از اقدام به خرید فرش، بعضی نکات را به یاد داشته باشید تا بتوانید برترین فرش برای اتاق پذیرایی را با توجه به فضا و سایر وسایل، انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب برترین رنگ فرش برای دکوراسیون پذیرایی

نحوه انتخاب رنگ فرش برای اتاق پذیرایی

از میزان اتاق گرفته تا رنگ مبلمان، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید هنگام انتخاب رنگ فرش در نظر بگیرید. باید بتوانید تصور کنید که انتظار دارید اتاق نشیمن چه حس و حال یا سبکی داشته باشد، زیرا این تصویر ذهنی می تواند به شما یاری کند تا انتخاب هایتان را محدود کنید.

قبل از خرید فرش ضروری است این سوالات را از خود بپرسید:

  • اتاق شما چقدر بزرگ (یا کوچک) است؟

فرش های رنگ روشن می توانند به وسیله انعکاس بیشتر نور، اتاق های کوچک را بزرگ تر نشان دهد و به احساس باز بودن فضا یاری نمایند. از سوی دیگر، فرش هایی با رنگ میانه تا تیره تر می توانند احساس بزرگی فضا را کاهش دهند و اتاق های بزرگ تر را دنج تر و گرم تر نشان دهند.

فرش ماشینی فرش مشهد کد 815005 زمینه آبی

8,500,000 تومان

مشاهده و خرید

  • آیا قرار است اتاق پر رفت وآمد باشد؟

بعضی از اتاق های پذیرایی، فقط برای پذیرایی از مهمانان درنظر گرفته شده اند و کاربرد روزمره ندارند. در حالی که بعضی دیگر نقش نشیمن و مرکز تفریح خانواده را هم دارند. اگر بچه و/یا حیوان خانگی دارید که روی زمین بازی می نمایند، باید در هنگام انتخاب به دوام و چرک تاب بودن فرش ها هم توجه کنید.

فرش های سفید یا رنگ روشن برای اتاق های پذیرایی پراستفاده چندان انتخاب ایده آلی نیست. در این صورت بهتر است فرش هایی با رنگ تیره تر یا طرح دار انتخاب کنید.

  • آیا اتاق نور کافی دارد؟

نور طبیعی رنگ واقعی اشیا، از جمله فرش را نشان می دهد. طیف رنگ های تیره تر فرش همراه با نور طبیعی می تواند به اتاق شما شادابی و شخصیت ببخشد. ولی اگر پذیرایی شما نور کمی دارد، فرش تیره باعث می گردد اتاق تاریک تر از حد معمول به نظر برسد و حال و هوای کاملاً متفاوتی ایجاد می نماید.

فرش دستبافت 6 متری امیرخیز مدل وینتیج کد 5759

11,900,000 تومان

مشاهده و خرید

در این مورد باید این نکته را مد نظر قرار دهید که بهتر است گزینه هایی را که انتخاب کردید به خانه بیاورید و در اتاق مورد نظر امتحان کنید. شرایط نوری فروشگاه ها در مقایسه با خانه شما فرق دارد، در نتیجه بهتر است رنگ فرش ها را در خانه ببینید و ببینید که رنگ فرش چه حس و حالی به پذیرایی شما می دهد.

  • دیوارهای اتاق نشیمن شما چه رنگی است؟

قطعا رنگ فرش شما باید با بقیه خانه هماهنگ باشد. در این مورد، کمی کنتراست جلوه خوبی ایجاد می نماید. طراحان داخلی اغلب پیشنهاد می نمایند فرشی در همان خانواده رنگی دیوارها انتخاب کنید.

فرش های خاکستری با رنگ های گرم جلوه بهتری دارند، در حالی که دیوارهای سرد یا خاکستری به خوبی با رنگ های به همان میزان سرد هماهنگ می شوند. معمولاً بهتر است رنگ دیوارها حداقل دو درجه روشن تر از رنگ فرش باشد. اگر دیوارها تیره هستند و قادر به تغییر آن ها نیستید، فرشی دو درجه روشن تر، انتخاب خوبی خواهد بود. اما اگر قصد انجام بازسازی یا ساخت خانه را دارید، بهتر است قبل از رنگ کردن دیوارها، رنگ فرش را انتخاب کنید.

با این توضیحات چند رنگ فرش و ویژگی هایشان را برای اتاق پذیرایی آنالیز می کنیم:

فرش کرم

فرش ماشینی فرش سهند کد VF15.5K زمینه کرم

1,818,000

تومان

فرش ماشینی زمرد مشهد طرح 22000 زمینه کرم

416,400

تومان

خرید فرش کرم

مشاهده همه

کرم، جزو رنگ های شیک، روشن و خنثی است که به فضای خانه آرامش می بخشد. فرش های با رنگ خنثی قابلیت کاربرد در هر محیطی را دارند و پذیرایی هم از این قاعده مستثنی نیست. همان طور که گفته شد، روشن بودن این رنگ باعث می گردد برای فضاهای کوچک و با نور کم انتخابی عالی باشد، چون سبب بزرگ تر و نورانی تر شدن فضا می گردد. پس اگر اتاق پذیرایی خانه شما کوچک است و پنجره های زیادی ندارد، فرش های زمینه کرم می تواند انتخابی خوب برای شما به شمار آید.

فرش کرم دست شما را برای انتخاب رنگ مبل بیش از هر فرش دیگری باز خواهد گذاشت. رنگ کرم و رنگ طوسی که رنگ های خنثی و پرطرفدار هستند تقریبا با تمامی رنگ ها هارمونی خوبی ایجاد می نمایند. فرش کرم برای مبلمان رنگ سفید، کرم، طوسی، قهوه ای روشن و تیره، استخوانی و سورمه ای یا حتی آبی آسمانی یکی از برترین گزینه ها است.

فرش سورمه ای

فرش زمرد مشهد طرح افشان زمینه سورمه ای

379,500

تومان

فرش ماشینی زمرد مشهد مدل حوض نقره زمینه سورمه ای

1,969,000

تومان

خرید فرش سورمه ای

مشاهده همه

رنگ سورمه ای، رنگی شیک است که تاثیری آرام بخش بر اعضای خانواده خواهد داشت. انتخاب فرش به رنگ سورمه ای به مدرن شدن دکوراسیون منزل شما یاری می نماید. طبع سرد رنگ سرمه ای دلیلی است که فرش با این رنگ نه تنها با دکوراسیون رنگ های روشن هماهنگ است، بلکه یکنواختی را از این دکوراسیون می زداید. فرش رنگ سرمه ای انتخابی مناسب برای مبلمان رنگ سفید، کرم، خاکستری، طوسی، خردلی، سبز، چرمی قهوه ای روشن و حتی آبی آسمانی است.

رنگ سرمه ای برای اتاق پذیرایی با ابعاد بزرگ بسیار مناسب است. با رنگ های تیره ارتفاع اتاق کم و دیوارها نزدیکتر به نظر می رسند. بنابراین پذیرایی بزرگ با حضور فرش سورمه ای حس صمیمیت و دلنشینی بیشتری خواهد داشت.

فرش آبی

فرش ماشینی فرش سهند کد VF17.VA زمینه آبی

200,000

تومان

فرش ماشینی سهند کد VF12.AK زمینه آبی

3,184,000

تومان

خرید فرش آبی

مشاهده همه

فرش آبی بسیار زیبا و آرامش بخش است. از نظر روانشناسی، آبی می تواند اعتماد، بهره وری، آرامش، وظیفه، ارتباط، منطق، انعکاس و آرامش را در فضا ایجاد کند. وجود فرش آبی در اتاق های کوچک در کنار دکوراسیون به رنگ سفید باعث بزرگ تر و بازتر شدن فضا می گردد و فضایی مدرن و آرامش بخش ایجاد می نماید.

از دیگر رنگ هایی که در کنار فرش آبی هماهنگی خوبی ایجاد می نمایند، رنگ زرد است. ترکیب این دو رنگ بسیار گیرا است و تداعی نماینده طیف رنگ های ساحلی است.

فرش لاکی

فرش ماشینی زمرد مشهد طرح افشان مدل گل زمینه لاکی

379,500

تومان

فرش ماشینی سهند طرح هریس کد P648.BJ زمینه لاکی

82,000

تومان

خرید فرش لاکی

مشاهده همه

رنگ لاکی (قرمز)، رنگی شاد و پرانرژی است که توجهات را به خود جلب می نماید. این رنگ تحریک نماینده و بالا برنده ضربان قلب است و استفاده از فرشی به این رنگ در خانه موجب جنب و جوش و دوستی خواهد بود. گرما بخشی هم از دیگر ویژگی های این رنگ فرش است.

فرش قرمز بیشتر در دکوراسیون های سنتی و کلاسیک استفاده می گردد. ترکیب قرمز و سفید از جمله ترکیبات کلاسیک بسیار پرطرفدار است. اما حتی اگر دکوراسیون مدرن دوست داشته باشید باز هم می توانید از فرش های مدرن رنگ لاکی در چیدمان دکوراسیون اتاق پذیرایی خود بهره ببرید. اگر مبل رنگ کرم، سورمه ای، سبز، قرمز، طوسی، سفید، مشکی، قهوه ای و فیلی دارید فرش هایی با رنگ لاکی را هم درمیان گزینه های خود قرار دهید.

منبع:Designing Idea

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2193

به "راهنمای انتخاب برترین رنگ فرش برای دکوراسیون پذیرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب برترین رنگ فرش برای دکوراسیون پذیرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید