تور دهلی: راهنمای سفر به آگرا

به گزارش مرجع مقالات، راهنمای مسافرتی آگرا

تا نام هند را می شنویم احتمالا یاد تاج محلی می افتیم، بنای باشکوهی که اگر در بازدید از هند آن را نبینید سفرتان واقعا چیزی کم داشته است! آگرا شهری است که با بناهای باشکوهی همانند تاج محل و قلعه آگرا هند دوستان را مجبور می نماید تا هر طوری شده به این شهر بیایند و با تماشا این جاذبه ها به هر آنچه از سفر به هند می خواهند برسند و غرق شکوه تاج محلی شوند که روزگاری عاشق ترین پادشاه جهان آن را ساخت. می خواهیم درباره آگرا صحبت کنیم؛ از جاذبه هایش بگوییم، از آب و هوایش، از غذاهایش و … ، پس با راهنمای سفر به آگرا تا سرانجام همراه خبرنگاران بمانید.

تور دهلی: راهنمای سفر به آگرا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

موقعیت جغرافیایی

آگرا در کناره های رود جمنا در استان شمالی اوتار پرادش هند و در 206 کیلومتری دهلی قرار گرفته است. این شهر سومین شهر بزرگ استان است و جمعیت آن در سال 2011 حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر بوده است.

مختصری از تاریخ

تاریخ آگرا ارتباط تنگاتنگی با امپراتوری گورکانیان دارد، می گویند سکندر لودی حاکم مسلمان سلطنت دهلی در سال 1504 این شهر را تاسیس کرد پس از مرگ سلطان، حکومت شهر به پسرش رسید اما او در سال 1526 از گورکانیان مغلوب شد. دوران طلایی شهر در دوران گورکانیان بود چون در آن موقع مرکز شده بود.

اطلاعات کلی

زبان: هندی

واحد پول: روپیه هند

فرودگاه: فرودگاه آگرا پایگاه هوایی نظامی و فرودگاه عمومی آکرا است.

آب و هوا

آگرا آب و هوایی نیمه خشک دارد و گاهی هم در مرز آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است. زمستان های ملایم، تابستان های گرم و خشک و فصل بارندگی های موسمی از خصوصیات اصلی آب و هوایی اش است. بارندگی های موسمی اینجا به شدت دیگر شهرهای هند نیست به همین دلیل است که آب و هوایش در رده نیمه خشک قرار گرفته است.

برترین زمان سفر

برترین زمان برای رفتن به آگرا پاییز و زمستان است چون دیگر از آن گرمای همیشگی خبری نیست و آب و هوای مطبوع گردش در شهر را برایتان لذتبخش می نماید.

هزینه های سفر به صورت کلی

یک روپیه هند حدود 50 تومان است.

هزینه اقامت

یک شب اقامت در هتل های 5 ستاره : میانه باید بین 3952 تا 19961 روپیه

یک شب اقامت در هتل های 4 ستاره : شبی 2079 تا 12000 روپیه

یک شب اقامت در هتل های سه ستاره : 673 تا 7955 روپیه

هزینه خورد و خوراک

یک وعده غذا در رستوران مقرون به صرفه: 150 روپیه

غذا برای دو نفر در رستوران میانه: 600 روپیه

یک وعده در رستوران مک دونالد: 200 روپیه

یک بطری آب (0.3 لیتر): 13/5 روپیه

هزینه حمل و نقل

بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل: 10 روپیه

تاکسی: ورود به تاکسی 40 روپیه و با طی هر یک کیلومتر 15 روپیه به آن اضافه می شود.

شکم گردی در مقصد

پسنده : در این غذا تکه های باریک گوشت را بعد از اینکه با موادی مثل ماست، پودر فلفل، سیر و ادویه مزه دار کردیم با پنیز، گشنیز، فلفل سیاه و گاهی هم دارچین سرخ می کنیم.

کورما یا قورمه :(Korma) ترکیبی از ادویه های مختلف، خامه و ماست به این غذا طعمی بینظیر می دهد. برای پخت این غذا معمولا از گوشت بره یا گاو استفاده می شود.

نرگسی کوفته ((Nargisi Kofta: این غذای گیاهخواری با پنیر و سیب زمینی درست می شود و در آن سیب زمینی و پنیر پوره شده را به شکل توپ در می آوریم.

مرغ باخانی: مرغ را با خامه، ماست و ادویه مزه دار می کنیم سپس آن را درون نوع خاصی از اجاق می پرند.

کاچوری (Kachori): برای درست شدن این اسنک معطر نان سرخ شده با سیب زمینی و ماش پر می شود.

جاذبه های مهم گردشگری

تاج محل: از معروف ترین جاذبه های دنیا و آرامگاهی باشکوه است که یکی از عجایب نو هفتگانه به شمار می رود. شاه دنیا، پنجمین پادشاه گورکانی اینجا را به عنوان یادبودی برای همسرش ممتاز محل ساخت.

قلعه آگرا: قلعه ای تاریخی در شهر آگرا که تا سال 1638، تا زمان جابحایی مرکز به دهلی، محل اصلی سکونت امپراتوران گورکانی بود. این قلعه که در نزدیکی تاج محل قرار گرفته است از سنگ ماسه سرخ رنگ درست شده و ظاهری زیبا دارد.

باغ سوآمی (Soami): این باغ در حومه شمالی آگرا قرار گرفته است و ساختش به بیش از 100 سال قبل برمی شود. سرسبزی و آب و هوای خوش از آن جاذبه ای محبوب ساخته است.

باغ رام (Ram): در 2 کیلومتری شمال تاج محل قرار گرفته است و برای 500 سال پیش است. این باغ به 4 قسمت اصلی تقسیم می شود و پیاده روها و حوضچه های زیبایی دارد. در این باغ آبشارها و فواره های کوچک و سایه درختان نخل برترین جا را برای بودن در میان طبیعت پدید آورده است.

باغ مهتاب (Mehtab): این باغ در کنار رود جمنا و در نزدیکی بنای باشکوه تاج محل قرار گرفته است. باغ مهتاب فرصتی مناسب برای لمس باغ گیاهشناسی هندی است و در آن می توانید در کنار رود جمنا و پرندگان به دور از شلوغی و هیاهو قدم بزنید.

مسجد جامع (Jama): این مسجد را شاه دنیا در سال 1648 ساخت و آن را به دختر مورد علاقه اش اختصاص دارد. این مسجد که یکی از بزرگ ترین مساجد هند است در روبروی قلعه آگرا و مشرف به ایستگاه راه آهن قرار گرفته است.

فستیوال ها

تاج ماهوتساو: محبوب ترین فستیوال شهر است و هر سال از 18 تا 27 فوریه برگزار می شود. هر سال پیامی از این فستیوال به دنیایان منتقل می شود و در آن صدها نفر هنرمند از سراسر هند هنر و آثار خودشان را به این فستیوال می آورند.

بایدها و نبایدها

  • اگر می خواهید از تاکسی بهره ببرید حتما قبل از سوار شدن درباره قیمت به توافق برسید.
  • لباس مناسب به تن داشته باشید.
  • به غریبه ها اعتماد نکنید و از دست آن ها خوراکی یا غذا نگیرید.
  • هنگام خرید حواستان باشید که بیشتر از قیمت جنس هزینه ندهید.
منبع: الی گشت
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2029

به "تور دهلی: راهنمای سفر به آگرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: راهنمای سفر به آگرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید