رقابت سایه به سایه تیم ها در شروع دور برگشت، جای هیچ اشتباهی نیست

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران، دور برگشت سی و پنجمین دوره رقابت های لیگ برتر والیبال روزهای چهارشنبه، آدینه و یکشنبه برگزار گردید. مسابقات به صورت متمرکز و به میزبانی تهران برگزار می گردد. بر اساس اعلام کمیته رویدادها و مسابقات استراحت 14 روزه رقابت ها به 6 روز کاهش پیدا نموده است و فشردگی مسابقات لیگ برتر نسبت به دور رفت افزایش یافته است.

رقابت سایه به سایه تیم ها در شروع دور برگشت، جای هیچ اشتباهی نیست

با آغاز دور برگشت تیم ها با چهره جدید و جذب بازیکنان خارجی تنور لیگ برتر را داغ کردند و رقابت جذاب و تماشایی بین تیم های بالای جدول حاکم است به طوری که جایی برای اشتباه برای هیچ تیمی وجود ندارد و در صورت غفلت، حریفان گوی سبقت را خواهند ربود.

صدر جدول در تسخیر شاگردان با انگیزه پیمان اکبری

تیم شهرداری ارومیه با راهنمایی پیمان اکبری با جذب ستاره هایی مانند پوریا فیاضی، پوریا یلی، مرتضی شریفی و میثم صالحی، بازیکن جوان و آینده دار والیبال ایران با هدف قهرمانی گام در مسابقات گذاشت اما در ابتدای فصل نمایش خوبی نداشت. شاگردان پیمان اکبری رفته رفته به هماهنگی بهتری رسیدند و با نمایش خیره نماینده در هفته نخست مرحله برگشت صدر جدول را به تسخیر خود در آوردند. شریفی جوان نیز در نیم فصل از تیم شهرداری جدا شد و قاسم کارخانه از تیم سایپا به تیم ملحق شد. شهرداری هر سه بازی هفته اول را با پیروزی پشت سر گذاشت. دو پیروزی 3 بر صفر مقابل تیم های خاتم اردکان و آذرباتری و یک پیروزی 3 بر دو مقابل تیم مدعی سایپا تهران سهم شهرداری ارومیه در هفته اول بود.

سپاهان زخم خورده سالن خانه والیبال

تیم سپاهان اصفهان با راهنمایی مربی جوان و خوش فکر خود پیروز شد با پیروزی در هر دو بازی خود صندلی دوم را به دست آورد. شاگردان رحمان محمدی راد با رجحان 3 بر صفر مقابل شهرداری ورامین و 3 بر یک برابر شهرداری گنبد 6 امتیاز شیرین کسب کردند تا مانند نیم فصل نخست همچنان پرقدرت ظاهر شوند. سپاهان یکی از تیم های زخم خورده سالن لغزنده خانه والیبال تهران بود که مجتبی میرزاچانپور را از دست تا آرش کمالوند را جایگزین کند. کمالوند در هفته اول به هماهنگی با تیم نرسید و در ادامه باید دید خرید جدید چقدر می تواند جای خالی میرزاجانپور را برای سپاهان پر کند.

کار جوانمردانه هرازی ها / صعود یک پله ای

تیم هراز آمل که با خرید فرهاد قائمی، بمب جابجایی در نیم فصل را زد پیروز نشد از این بازیکن در هفته نخست به طور کامل استفاده کند چرا که قائمی همراه با غلامی و علیزاده مشکوک به کرونا بودند و با تصمیم عطایی و در یک حرکت جوانمردانه از این بازیکنان استفاده نشد. تیم هراز آمل هر سه بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و با صعود یک پله ای به مکان سوم جدول رسید.

سقوط چهار پله ای قهرمان نیم فصل / جایی برای اشتباه نیست

شاگردان محمدرضا تندروان در تیم فولاد سیرجان پس از قهرمانی در نیم فصل نخست آغاز نا امید نماینده ای در دور برگشت داشتند. هرچند که تندروان مدعی است که به بابت صدرنشینی کاپی دریافت نمی گردد و مهم نتیجه انتها فصل است. سیرجانی ها از دو بازی هفته اول متحمل یک شکست 3 بر یک مقابل شهداب و یک پیروزی 3 بر صفر برابر شهرداری قزوین شدند. تیم فولاد سیرجان با نتایج هفته اول از صدر جدول به مکان چهارم نزول پیدا کرد. سقوط سیرجان نشان داد جایی برای اشتباه برای هیچ تیمی وجود ندارد و در صورت یک غفلت تمام برنامه های یک تیم برای قهرمانی دود خواهد شد چرا که حریفان قدرتمندی در لیگ وجود دارند که فرصت اشتباه نخواهند داد.

تیم متحول شده سایپا در نیم فصل دوم

نارنجی پوشان سایپا که در اواخر دور رفت با استعفای مصطفی کارخانه روبرو شدند سکان راهنمایی را به ناصر شهنازی سپردند. مربی که فصل گذشته نتایج خوبی برای تیم کسب نموده بود. با حضور شهنازی، امیر حسینی، رضا صفایی، قاسم کارخانه و امیر فلاحت خواه از تیم جدا شدند. با جدایی امیر حسینی، بهزاد حیدرشاهی، پاسور تیم شهرداری ورامین جایگزین شد. تیم متحول شده سایپا در سه بازی هفته اول پیروز شد دو پیروزی مقابل تیم های خاتم اردکان و آذرباتری کسب کند و در جدی ترین بازی خود مغلوب تیم شهرداری ارومیه شد. هر چند شاگردان شهنازی نمایش خوبی مقابل ارومیه داشتند اما باید دید در ادامه در روبرو با حریفان قدرتمند خود چه خواهد نمود. این تیم که با هدف قهرمانی بسته شد در ادامه دستخوش تغییراتی شد و در حال حاضر نیز صندلی پنجم جدول رده بندی را در اختیار دارد. سایپا برای قهرمانی کار سختی در پیش خواهد داشت.

تیم کرونا زده و شگفتی ساز شهداب یزد

شاگردان محمد عمده غیاثی در تیم شهداب با شگفتی سازی دور برگشت را آغاز کردند. تیم شهداب که 9 بازیکن این تیم اسیر کرونا شده بود و به تازگی 7 بازیکن به بهبودی رسیده است، پیروز شد در گام نخست با نتیجه 3 بر یک تیم سیرجان، قهرمان نیم فصل را شکست دهد تا برای حریفان خط و نشان بکشد. شهدابی ها تیم شهرداری قزوین را نیز با نتیجه 3 بر صفر شکست دادند. با توجه به استراحت هفته هجدهم شهداب، شاگردان عمده غیاثی در صندلی ششم جدول قرار دارند.

روزهای بحران زده تیم مدعی قهرمان

تیم مدعی قهرمانی شهرداری ورامین که بهزاد حیدرشاهی، پاسور خود را در نیم فصل جابجایی به سایپا فرستاد، دور برگشت را نیز با شکست آغاز کرد. شاگردان مجید تابش نژاد دو شکست 3 بر صفر برابر تیم های سپاهان و شهرداری گنبد داشتند و همچنان در صندلی هفتم جدول قرار دارند. شهرداری ورامین که در سال های اخیر عنوان قهرمانی در ایران و آسیا را کسب نموده است هنوز نتوانسته در حد و اندازه نام خود ظاهر گردد و باید منتظر ماند و دید این تیم چه خواهد نمود. هرچند احسن الله شیرکوند، کاپیتان مطرح تیم با محرومیت از سوی فدراسیون روبرو شده است و چند بازیکن اصلی تیم نیز در بند مصدومیت هستند و بدشانسی نیز بر روی تیم مدعی قهرمانی سایه افکنده است.

درخشش تیم تازه وارد هورسان

شاگردان عارف باقرزاده که با قهرمانی در مسابقات دسته یک، نخستین سال حضور در سوپر لیگ را تجربه می نمایند نتایج در خور شانی کسب کردند. هورسان پس از درخشش در نیم فصل نخست با آغاز دور برگشت نیز نمایش خوبی ایفا کرد. در بازی نخست خود تیم پر مهره هراز آمل را با چالش جدی روبرو کرد و در دیداری نفسگیر با نتیجه 3 بر 2 مغلوب حریف شد. در بازی مقابل پیکان نیز در رقابتی نزدیک هر سه ست را با نتیجه 25 بر 23 واگذار کرد و شاید اگر تیم تجربه بیش تری داشت پیروز میدان بود. در بازی آخر نیز با نتیجه 3 بر 2 تیم راه یاب ملل را مغلوب کرد. هورسان با کسب 6 پیروزی و 19 امتیاز بالاتر از پیکان در صندلی هشتم قرار گرفته است و اگر همین رویه را ادامه دهد یکی از تیم های حاضر در پلی آف خواهد بود.

پیکان متحول شده به امید قهرمانی

تیم پیکان، پرافتخارترین تیم مسابقات پس از کسب نتایج ضعیف و دور از انتظار در مرحله رفت تغییرات زیادی در بدنه تیم ایجاد کرد. مدیرعامل باشگاه از تیم قهرمانی می خواهد و به همین دلیل در نیم فصل دوم علیرضا طلوع کیان از تیم جدا شد چرا که قول قهرمانی نداد. راهنمایی تیم به مرتضی عهدی سپرده شد و امیر حسینی، پاسور حرفه ای و مطرح والیبال ایران از سایپا به پیکان انتقال داده شد. رضا صفایی، پشت خط زن اسبق تیم ملی نیز پس از جدایی از سایپا در میان پیشنهاداتی که از قطر و ترکیه داشت در نهایت پیکان را انتخاب کرد. دو بازیکن خارجی نیز به تیم منتقل شدند. پیکان آغاز خوبی در هفته نخست داشت و 2 پیروزی مقابل تیم های هورسان و راه یاب ملل به دست آورد و در بازی مقابل هراز مغلوب گردید. خسوس بازیکن خارجی پیکان نیز بازیکن زهرداری نشان داد و باید دید پیکان با تجربه امیر حسینی، انگیزه صفایی و زهر خسوس در ادامه چه خواهد نمود. شاگردان عهدی با دو پله صعود به صندلی نهم رسیدند.

خسوس خرید جدید پیکان

پنج تیم پایین جدول

تیم های شهرداری گنبد، خاتم اردکان، شهرداری قزوین، راه یاب ملل کردستان و آذرباتری ارومیه نیز پنج تیم پایین جدول هستند که شرایط خوبی ندارند. شاگردان جوان و با انگیزه بزرگ جزیده در تیم شهرداری گنبد برای دفاع از والیبال گنبد کوشش خود را خواهند کرد. تیم خاتم اردکان نیز با خدمت دریافت علیرضا طلوع کیان در کوشش است شرایطش را بهبود ببخشد. تیم شهرداری قزوین نیز که دقیقه نود و با خرید امتیاز جواز حضور در سوپر لیگ را کسب نموده است در قعر جدول کوشش می نماید و با خرید دو بازیکن خارجی به آینده امید دارد. شاگردان بومی و جوان آرش صادقیانی نیز با گذشت زمان نمایش بهتری در هر بازی نشان می دهند که به گفته سرمربی، تیم پیشرفت خوبی دارد. تیم آذرباتری نیز که به عنوان تیم دوم مسابقات دسته یک جواز حضور در سوپر لیگ را کسب نموده است با یک پیروزی و چهار امتیاز دور رفت همچنان در مکان آخر قرار گرفته است. البته این تیم در نیم فصل دوم تغییرات بسیاری در تیم ایجاد نموده است و از حالت بومی گرایی خارج شده است.

جدول رده بندی مسابقات در انتها هفته نخست متمرکز دور برگشت؛

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1407

به "رقابت سایه به سایه تیم ها در شروع دور برگشت، جای هیچ اشتباهی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت سایه به سایه تیم ها در شروع دور برگشت، جای هیچ اشتباهی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید