اجرای 80 درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیک در برخی شهرستان ها

به گزارش مرجع مقالات، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور پیشرفت این طرح در برخی شهرستان ها را تا 80 درصد ذکر کرد.

اجرای 80 درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیک در برخی شهرستان ها

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وبدا، دکتر محمد مهدی ناصحی گفت: امروز جلسه ای با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و روسا، معاونین درمان و مسئولان آی تی دانشگاه های علوم پزشکی، برای بررسی مسائل موانع و پیشرفت هایی که دانشگاه ها در حوزه استان تهران داشتند، در محل سازمان بیمه سلامت برگزار گشت. خوشبختانه کار های خوبی با توجه به مسائلی که در دوران کرونا و تبعات ناشی از آن وجود داشت، در دانشگاه ها اجرا شده و امید است که با انسجام بیشتر و راهکار هایی که در این جلسه ارائه شد، سریع تر به جمع بندی نهایی و نتیجه عملیاتی برسند.

وی افزود: قرارگاهی از دانشگاه های علوم پزشکی حوزه تهران و آی تی دانشگاه و وزارتخانه تشکیل شد که روزانه با یکدیگر جلسه خواهند داشت، جلسه جمع بندی نیز برای روز چهارشنبه خواهد بود تا فرایند بررسی شود. پیشنهاد هایی نیز مطرح شد. با توجه به اینکه در کلانشهر ها نسخه نویسی با کندی روبرو است و پیشرفت خیلی خوبی نداشته، اما سایر شهرستان های استان ها پیشرفت بالای 80 درصد است و تهران، اصفهان، مشهد و کرج از شهر هایی هستند که مسائل نسخه نویسی داشتند و بخشی از آن مسائل پذیرفتنی است، براین اساس برای آن ها نسخه ای پیشنهاد شده و برای سایر استان هایی که پیشرفت خوبی داشتند تا 90 درصد خواهد رسید و تصور می کنیم که مابقی آن را اگر اجازه ای از قانونگذار اخذ شود، آن 10 درصد را برای پزشکان، موسسات و بیمارستان هایی که مشکل جدی دارند تا مدت حداکثر شش ماهه داشته باشیم تا تمام کدینگ ها، اصالت دارو و یکپارچگی سامانه ها انجام شود و مسائل برای گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت به حداقل برسد و با این روش، نسخه نویسی بدون عارضه ای را در کل کشور اجرا کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران شرح داد: آمادگی بیمه سلامت و وزارت بهداشت و فرایند کاری که تا به امروز انجام داده اند، قابل قبول بوده، اما حجم کار سنگین است و موانع زیرساختی و نرم افزاری در بسیاری از سازمان ها و اداراتی که باید این وظیفه را انجام دهند، مانند صدا و سیما، نیرو های مسلح، وزارت نفت، وجود دارد، این سازمان ها باید نسخه نویسی را انجام دهند، اما تا به امروز توفیقی در این زمینه نداشتند. صحبت وزارت بهداشت این است که آن موسسات دچار مشکل نشوند وگرنه سازمان بیمه سلامت از جمله دستگاه هایی است که زیرمجموعه وزارت بهداشت بوده و پیشرفت مناسبی را در زمینه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور داشته است. امید است با پیشنهاد منطقی که انجام می شود، ضمن اجرای نسخه نویسی و رعایت قانون، حداقل هایی نیز وضع شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1925

به "اجرای 80 درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیک در برخی شهرستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 80 درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیک در برخی شهرستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید