روسیه قراردادنفتی آمریکا با کردهای سوریه را محکوم کرد

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه وزارت خارجه روسیه، مسکو با انتشار بیانیه ای به قرارداد نفتی شرکت آمریکایی و کُردهای سوریه واکنش نشان داد.

روسیه قراردادنفتی آمریکا با کردهای سوریه را محکوم کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

در بیانیه ای که از سوی وزارت خارجه روسیه منتشر شده، قرارداد نفتی آمریکا در سوریه مصداق نقض حاکمیت این کشور عنوان شده است.

در این بیانیه گفته شده دولت آمریکا بار دیگر بی توجهی خود به منشور سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی را نشان داده است.

به گفته وزارت خارجه روسیه، آمریکا با این قرارداد حاکمیت و استقلال سوریه را به صورت واضح نقض نموده داد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود با محکوم کردن قرارداد نفتی آمریکا در سوریه، افزوده است: واشنگتن به طور غیر قانونی مناطقی در شمال شرق و جنوب سوریه را اشغال نموده و علاوه بر این در تاراج و فروش غیر قانونی منابع طبیعی این کشور که متعلق به تمامی مردم سوریه است، مشارکت می نماید.

مسکو در عین حال در این بیانیه تاکید نموده که سیاست آمریکا در تقویت نمودهای سوریه به شکل واضحی بر خلاف منافع دیگر گروه ها و جریان های مردمی در شمال شرق سوریه است که بحران های داخلی و تهدیدات خطرناک امنیتی را موجب خواهد شد.

شمال شرق سوریه که اکنون عناصر کرد بر آن مسلط هستند، منابع غنی از نفت را در خود جای داده است.

از سوی دیگر دولت آمریکا همان طور که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قول آن را داده بود برای بهره برداری از نفت سوریه وارد عمل شده و در اقدامی غیرقانونی قرارداد نفتی را بدون مجوز از دولت دمشق با نمودهای سوریه منعقد نموده است.

این اقدام دولت ترامپ با واکنش منفی دولت سوریه به همراه ترکیه و ایران روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1144

به "روسیه قراردادنفتی آمریکا با کردهای سوریه را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه قراردادنفتی آمریکا با کردهای سوریه را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید