ظریف: اقلیتی بسیار کوچک از نگرانی های مردم عراق سو ءاستفاده کردند

به گزارش مرجع مقالات، وزیر امور خارجه ایران گفت: بعضی کوشش کردند از نگرانی های بر حق مردم عراق سوءاستفاده نمایند که اقلیت بسیار کوچکی هستند و نماینده مردم عراق نیستند.

ظریف: اقلیتی بسیار کوچک از نگرانی های مردم عراق سو ءاستفاده کردند

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در حاشیه کنفرانس بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم در دانشگاه الزهرا و در جمع خبرنگاران درباره اوضاع کنونی عراق مطرح کرد: احساس می کنم هم مردم عراق نگرانی های کاملا بر حقی دارند و دولت عراق هم صریحا اعلام نموده تمام کوششش را برای برطرف نگرانی ها و ناملایماتی که بر مردم عراق روا شده به کار خواهد بست.

وی اضافه کرد: از طرفی هم بعضی کوشش کردند از این نگرانی ها سوء استفاده نمایند که آنها یک اقلیت بسیار کوچکی هستند و نماینده مردم عراق نیستند.

آقای پامپئو حقوقدانان خوبی ندارد/تحریم بانک مرکزی به هر شکلی غیرقانونی است

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در سخنرانی خود در این کنفرانس با اشاره به اظهارات مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اگر مردم ایران می خواهند غذا برای خوردن داشته باشند، باید دولتشان را وادار نمایند که سیاستش را تغییر دهد، گفت: من فکر می کنم آقای پامپئو حقوقدانان خوبی ندارد که به او بگویند این حرف یعنی تروریسم و جنایت جنگی؛ چون اگر تعریف جنایت جنگی را نگاه کنید گرسنگی دادن از مصادیق جنایت جنگی است و تروریسم هم از مصادیق جرم بین المللی است.

وی اضافه کرد: وقتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عنوان تحریمی اش از SDN به SDGT تبدیل می گردد، تنها تفاوتی که این اختلاف تعبیر ایجاد می نماید این است که بانک مرکزی منبعد نمی تواند غذا و دارو خریداری کند. یعنی بانک مرکزی اجازه ندارد به عنوان اهرم و ابزار اقتصاد خارجی جمهوری اسلامی ایران برای مردم ایران غذا و دارو بخرد.

ظریف تحریم بانک مرکزی را به هر شکلی غیرقانونی خواند و گفت: چون بانک مرکزی بیشترین میزان مصونیت را در یک نهاد دولتی دارد، برای حفظ شرایط مالی بین المللی.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: مطرح کرد: این دو را کنار هم بگذارید، اقدام آمریکا نه تنها حائز شرایط حقوقی و کلاسیک برای تحریم نیست، بلکه حائز شرایط حقوقی و کلاسیک برای تروریسم مالی است که تروریسم مالی و جنگ مالی به لحاظ اینکه شهروندان غیرنظامی، هدف اصلی آن هستند، جنایت جنگی محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 416

به "ظریف: اقلیتی بسیار کوچک از نگرانی های مردم عراق سو ءاستفاده کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: اقلیتی بسیار کوچک از نگرانی های مردم عراق سو ءاستفاده کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید