فارس من، قانون سهمیه کنکور ایثارگران که در مجلس تصویب شد با قانون چاپ شده تفاوت دارد

به گزارش مرجع مقالات، عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به اعتراض های گسترده نسبت به نتایج کنکور ارشد و سهمیه ایثارگران در این آزمون، گفت: آنچه در مجلس تصویب شد، با آنچه در ماده 90 قانون برنامه ششم چاپ شده متفاوت است و این تفاوت آنالیز خواهد شد.

فارس من، قانون سهمیه کنکور ایثارگران که در مجلس تصویب شد با قانون چاپ شده تفاوت دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، کاربران فارس من با ثبت سوژه ای به نتایج نهایی و انواع سهمیه در کنکور ارشد 98 اعتراض نموده اند. تعداد این کمپین از 10 هزار امضا فراتر رفته است.

خبرنگاران فارس در چندین نوبت این موضوع را پیگیری نموده اند و اکنون هم پیگیری از مجلس شورای اسلامی انجام می گردد.

علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، درباره این اعتراض ها، گفت: به نظر می رسد حتما باید گفت وگویی در باره این موضوع بین مجلس و سازمان سنجش صورت بگیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه قرار بود به واجدان سهمیه ها، سهمیه مازاد داده گردد، گفت: افراد معترض در کنکور ارشد سال جاری زیاد هستند و ادعا می نمایند علی رغم اینکه حدنصاب لازم را کسب نموده اند، حق آنها تضییع شده است.

وی اظهار داشت: آنچه که در صحن مجلس تصویب شد، با آنچه که اکنون در ماده 90 قانون برنامه ششم چاپ شده متفاوت است.

سلیمی ادامه داد: با آقای زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم صحبت نموده ام و تاکید کردیم که حتما آقای خدایی رئیس سازمان سنجش یک جلسه به کمیسیون بیایند و در این باره شرح دهند.

شفافیت نظام سنجش و پذیرش در کشور ضروری شده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به راه چاره پیشنهادی برای وضع فعلی، گفت: با این شرایط به نظر می رسد که نظام سنجش و پذیرش در کشور باید حتما شفاف گردد.

وی شرح داد: در بحث نظام سنجش و پذیرش حتما باید تغییراتی ایجاد گردد و اعتراضاتی که در این مدت ابراز شده نشان می دهد که باید به سمت شفافیت پیش برویم که این اتفاق ها رخ ندهد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 347

به "فارس من، قانون سهمیه کنکور ایثارگران که در مجلس تصویب شد با قانون چاپ شده تفاوت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، قانون سهمیه کنکور ایثارگران که در مجلس تصویب شد با قانون چاپ شده تفاوت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید