فروش آنلاین به یاری صنایع دستی آمد

به گزارش مرجع مقالات، معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به کاهش فروش محصولات صنایع دستی این استان در روزهای کرونایی، بهره گیری از فضای مجازی برای فروش محصولات صنعتگران و هنرمندان را یکی از راهکارهای اصلی برای یاری به هنرمندان مطرح نمود.

فروش آنلاین به یاری صنایع دستی آمد

محمد بهروز عیسی زهی در گفت وگو با خبرنگاران درباره شرایط هنرمندان صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان در ایام کرونا و در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی از سوی این معاونت برای بهبود شرایط فروش محصولات هنرمندان اجرا شده است؟ اظهار کرد: شرایط استان سیستان و بلوچستان نیز در روزهای کرونایی همانند سایر استان ها و حتی می توان گفت همانند دیگر نقاط جهان، دچار مشکل شده است؛ اما خوشبختانه تا به امروز کارگاهی نداشتیم که به طور کلی از کار افتاده باشد.

او با بیان اینکه فراوری صنایع دستی در این مدت کاهش یافته است، اعلام کرد: کوشش کردیم تا اندازه ای که مقدور است به هنرمندان استان یاری گردد و تسهیلاتی در اختیارشان قرار بگیرد. به عنوان مثال عده ای از هنرمندان که متقاضی دریافت وام بودند در سامانه کارا ثبت نام نموده اند و وام هایی به آنها تعلق می گیرد.

معاون صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان همچنین حضور در فضای مجازی را از دیگر راهکارهای یاری به هنرمندان این عرصه عنوان و اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات اجرا شده این بود که صنعتگران را به سمت فضای مجازی سوق دهیم و هم اکنون تعدادی از آنها در حال استفاده از این فضا برای فروش محصولاتشان هستند. به همین دلیل با پارک علم و فناوری نیز تفاهم نامه ای امضا نموده ایم و با تأسیس خانه خلاق، شرایط فروش آنلاین محصولات هنرمندان استان در شرایط بهتری قرار گرفته است. خانه خلاق سه ماه پیش با همکاری پارک علم و فناوری راه اندازی شد تا به وسیله بهره گیری از ظرفیت حمایت از استارتاپ ها بتوانیم شرایط فروش را برای صنعت گرانی که متقاضی فعالیت در فضای مجازی بودند، تسهیل کنیم.

او یادآور شد: با توجه به اینکه فروش محصولات صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان به طور کلی وابسته به گردشگری نیست و بیشتر محصولات این استان همانند سوزن دوزی و حصیر به خود مردم استان فروخته می گردد، از این نظر با مشکل چندانی روبرو نشده ایم. البته قطعا در روستاها هنرمندانی که در این حوزه فعال بودند دچار مشکل شده اند و ما کوشش نموده ایم که تا آنجایی که می توانیم شرایط را تسهیل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1286

به "فروش آنلاین به یاری صنایع دستی آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش آنلاین به یاری صنایع دستی آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید