فواید و خواص روغن شترمرغ برای پوست و مو

به گزارش مرجع مقالات، خشکی پوست و ریزش مو، مسائلی که کمتر کسی از آنها رنج نمی برد. حتماً شما هم تبلیغ کنندگان انواع سرم، ماسک و آبرسان را برای پوست و مو دیده اید. بین همین افرادی که به تبلیغ از محصولات خود می پردازند، بعضی از آنها، روغن شترمرغ را هم معرفی نموده و اصرار به فروش آن دارند. شاید با خودتان بگویید، این هم مثل بقیه محصولات، فقط سر و صدا نموده و تأثیر روی بهبود مسائل پوستی ندارد. در ادامه بیشتر به خواص روغن شتر مرغ می پردازیم.

فواید و خواص روغن شترمرغ برای پوست و مو

روغن شترمرغ چیست؟

بیایید با هم آنالیز کنیم که اصلاً این روغن، چه کاربردی دارد؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید، فراورینمایندگان لوازم آرایشی و بهداشتی، برای فراوری محصولات خود از این روغن استفاده می نمایند. پرورش دهندگان این حیوان در جهان، علاوه بر گوشت و پر آن، روغن آن را هم تهیه نموده و به عنوان یک ماده دارویی، در اختیار فراورینمایندگان قرار می دهند.

علت استفاده از این روغن، خاصیت ضد التهابی آن است که می تواند مثل یک مرطوب نماینده، برای پوست نقش داشته باشد. بعلاوه این روغن ویتامین های زیادی در دل خود جای داده که همگی، برای پوست و مو بسیار مفید هستند، چراکه سلامتی غشای پوست را تضمین می نمایند.

روغن شترمرغ برای پوست از این جهت مؤثر است که به اعماق آن نفوذ نموده و با به همراه داشتن اسیدهای چرب ضروری، به سلامت آن یاری می نماید. همین خواص متعدد، باعث شدند تا این روغن به عنوان یک ماده دارویی، مورد استفاده قرار بگیرد.

علت محبوبیت روغن شتر مرغ

حالا که فقط کمی با خواص این روغن آشنا شدید، شاید شما هم به یکی از هواداران آن تبدیل شده باشید. طبیعی بودن این محصول، بدون اینکه مواد شیمیایی مضری داشته باشد، می تواند به درمان بعضی از مسائل پوستی و برطرف مسائل مو یاری کند. اسیدهای چرب، می توانند برای پوست، فوایدی را به ارمغان آورند که همین باعث شده تا روغن شترمرغ برای صورت، مفید باشد.

تأثیر و فواید روغن شترمرغ بر پوست صورت

همانطور که گفتیم، این روغن برای پوست، به علت غنی بودن آن از مواد طبیعی و سالم، مفید است. اما اگر می خواهید بدانید که دقیقاً چه یاریی به سلامت پوست شما می نماید، پس در ادامه، این موارد را به خاطر داشته باشید.

روغن شترمرغ به عنوان مرطوب نماینده

اگر دنبال یک مرطوب نماینده سالم و طبیعی می شد، جواب مشکل شما همینجاست. روغن شترمرغ به عنوان یک مرطوب نماینده پوست، به شمار می رود که اگر در طول روز، چند مرتبه از آن بهره ببرید، متوجه فواید و خواص خوب این روغن می شوید. بعلاوه خوب است قبل از خواب، کمی از آن را روی صورت و دست های خود بمالید و خیالتان راحت باشد که سرعت بالای جذب آن، اجازه نمی دهد پوست شما خیلی تیره یا چرب گردد.

جوان سازی فوق العاده پوست با روغن شترمرغ

معمولاً افراد زیادی با بالا رفتن سن و زیاد شدن چروک های صورتشان، در پی راه حلی برای جوان سازی و درمان این مشکل می گردند. راه های زیادی مثل استفاده از انواع مواد شیمیایی، عمل های جراحی و از این قبیل موارد، از طرف افراد متخصص و غیرمتخصص به آنها پیشنهاد می گردد.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، خوب است بدانید که یک راه سالم طبیعی وجود دارد که شاید تا امروز، آن را امتحان ننموده باشید. این راه مؤثر هم استفاده از روغن شترمرغ است که به افراد میانسال توصیه می گردد از آن برای جوانسازی پوست خود استفاده نمایند. علت اصرار برای استفاده از آن هم، این است که اسیدهای چرب این روغن، به تقسیم سلولی یاری نموده و فرایند آن را سرعت می بخشند.

می دانید علت چروک شدن پوست، بعد از بالا رفتن سن افراد چیست؟ با گذشت زمان و افزایش سن، پوست هم نازک تر شده و همین باعث می گردد که چروک تر به نظر برسد. روغن شترمرغ می تواند به یاری خواصی که دارد، از نازک شدن آن جلوگیری نموده و به جوانسازی پوست یاری کند.

درمان بعضی بیماری های پوستی

افراد زیادی بعد از سوختگی پوستشان، یا آفتاب سوختگی و تاول زدن، از روغن شترمرغ برای بهبودی پوست استفاده می نمایند. اگر به اگزما دچار شدید، تأثیر روغن شترمرغ بر پوست صورت این است که قرمزی آن کاهش پیدا نموده و بعد از مدت کوتاهی بهبود می یابد. بعلاوه مواردی مثل خارش پوست، که معمولاً در فصول سرد سال، به خاطر خشکی آب و هوا ظاهر می شوند، می توانند هدف این روغن برای بهبودی باشند.

آیا روغن شترمرغ پوست را تیره میکند؟

این سوالی است که برای اغلب افراد، قبل از مصرف روغن شترمرغ، پیش می آید. دغدغه بعضی از مصرف نمایندگان این است که آیا بعد از مالیدن این روغن روی پوستشان، رنگ چهره یا بقیه قسمت های بدن، تغییری خواهد نمود یا خیر. باید بدانید که مصرف بیش از حد هر چیزی، درست نیست و طبیعتاً عوارضی را به همراه دارد.

مصرف بیش از حد روغن شترمرغ هم، ممکن است لکه های تیرهای روی پوست شما ایجاد کند. بعلاوه تیره شدن رنگدانه های پوست، بعد از مصرف بیش از حد این روغن، ممکن است. اگر این اتفاق برای شما رخ داد، حتماً به متخصص پوست مراجعه کنید.

خواص روغن شترمرغ برای مو

به غیر از خواص و فوایدی که این روغن برای پوست دارد، تأثیر خوبی هم روی سلامت مو می گذارد. اگر دوست دارید موهای بلند و درخشانی داشته باشید، بعلاوه جلوی ریزش آنها را بگیرید، بهتر است این روغن را، بعد از مصرف هزاران واجد شیمیایی، به عنوان یک راه طبیعی بهره ببرید. به غیر از موهای سر، برای پرپشت شدن مژه های خود نیز، می توانید از این روغن فوق العاده بهره ببرید.

فواید استفاده از روغن شترمرغ

اگر بخواهیم به طور کلی بعضی از خواص و فواید این روغن را نام ببریم ضروری است به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تسکین دردهای عضلانی
  • ترمیم و بهبود سوختگی
  • درمان درد زانو
  • برطرف جای جوش و آکنه
  • جوانسازی پوست
  • رشد موها

کلام آخر

اگر نسبت به استفاده از روغن شترمرغ، دو دل بودید، احتمالاً بعد از آشنایی با خواص آن، تصمیم دارید که برای بهره مندی از خواص بی نظیرش، آن را برای استفاده انتخاب کنید. فقط مراقب باشید که استفاده بیش از حد آن، عوارضی را به جا نگذارد. بعلاوه از منابع مورد اطمینان خرید کنید تا نسبت به کیفیت و تاریخ مصرف محصول، اعتماد داشته باشد.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2059

به "فواید و خواص روغن شترمرغ برای پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید و خواص روغن شترمرغ برای پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید