ژل بازی اسلایم چیست و چه اثراتی دارد؟

به گزارش مرجع مقالات، اسلایم چیست؟ ژل اسلایم یا ژل بازی اسلایم، یک ماده خمیری است که حالت ژلاتینی دارد. در این مطلب فواید، عوارض و روش های نگهداری این ژل اسلایم آمده است.

ژل بازی اسلایم چیست و چه اثراتی دارد؟

خبرنگاران | سرویس مادر و کودک - خمیر اسلایم که به خمیر جادویی معروف است، یک وسیله بازی برای بچه ها است. گفته می گردد بازی با خمیر اسلایم یا خمیر جادویی برای افزایش مهارت و خلاقیت کودک نقش موثری را ایفا می نماید. اما ضروری است که بدانید این ژل بازی ممکن است خطرناک نیز باشد و کودک شما را بیمار کند. برای اطلاع از فواید، مضرات و نحوه نگهداری ژل بازی اسلایم با خبرنگاران همراه شوید.

در این مطلب پاسخ به سوالات زیر آمده است:

  • اسلایم چیست و چه فوایدی دارد؟
  • آیا بازی با ژل اسلایم عوارض منفی دارد؟
  • چگونه می توان از این عوارض جلوگیری کرد؟
  • روش نگهداری ژل بازی اسلایم چگونه است؟

اسلایم چیست و چه فوایدی دارد؟

اسلایم ژله ای است بر پایه پلیمرهای بهداشتی که به علت روانی و انعطاف پذیری، ما با فشردن آن استرس خود را تخلیه و از صداهایی که از حبس هوا در بین لایه های آن ایجاد می گردد لذت می بریم. انعطاف پذیری اسلایم طوری است که می توان اشکال خلاقانه ای با آن ایجاد کرد.

استفاده از رنگ های متنوع بهداشتی، بازی با خمیر اسلایم را برای بچه ها و نوجوانان خوشایند نموده است. بازی با رنگ های روشن و پر جنب و جوش هم تسکین دهنده و هم هیجان انگیز است، در بعضی از این خمیر ها از لایحه های اسانس نعنا و اسانس های خوشبوی دیگر نیز وجود دارد که حس آرامش و جذابیت آن را افزون می نماید.

هزینه تهیه این خمیر جادویی زیاد نیست و بیشتر افراد می توانند آن را تهیه نمایند؛ مزیت دیگر این ژل بازی، قابل حمل بودن آن است یعنی به راحتی می توانید آن را با خود به همه جا برده و در موقعیت های مختلف کودک خود را سرگرم کنید.

آیا ژل اسلایم یا ژل بازی اسلایم عوارض منفی دارد؟

با وجود تبلیغات جذابی که برای خرید ژل بازی اسلایم شده است، این خمیر ضررها و خطراتی برای بچه ها دارد و مواردی از این ضررها ثبت شده است.

تحقیقاتی که درباره خمیر اسلایم یا خمیرجادویی صورت گرفته، نشان می دهد مقدار زیادی سم درآن وجود دارد و مساله مهم تر، ماده اصلی تشکیل دهنده این خمیر پودری است به نام اسید بوریک که برای کشتن سوسک و انواع حشرات موذی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله ضررهای این بازی مسموم شدن هزاران کودک به علت تماس با خمیر اسلایم است.

اسید بوریک یا بوراکس چیست؟

اسید بوریک که با نام بور یا بوراکس هم شناخته می گردد، در محیط زندگی مردم تمام جهان از جمله کانادا و ایران وجود دارد و مردم به طور طبیعی مدام، به وسیله مواد غذایی مانند میوه ها و سبزی ها و آب آشامیدنی، در معرض تماس با این ماده قرار می گیرند.

بوراکس پودری سفید رنگ می باشد که تشکیل شده از کریستال های نرم بی رنگ است که به آسانی در آب حل می گردد که قابلیت انحلال آن نیز بالاست. این ترکیب شیمیایی دارای کاربردهای فراوانی است و ماده تشکیل شده بسیاری از شوینده ها شیمیایی، مواد آرایشی و لعاب ها می باشد.

بوراکس همچنین در بیوشیمی برای ساختن محلول های بافری، به عنوان ماده تاخیر انداز آتش ، ترکیب ضد قارچ برای فایبرگلاس ها ، به عنوان فلاکس در متالوژی ، حفاظت های جاذب نوترون برای منابع رادیواکتیو ، ماده شالوده در پخت و پز و به عنوان ماده اولیه برای ترکیبات بورون دیگر به کار می رود.

چگونه می توان از این عوارض جلوگیری کرد؟

برای پیشگیری از خطرات این بازی راهکارهایی نیز وجود دارد. بهتر است خمیر بازی با مواد اولیه ای تهیه کنید که حاوی اسیدبوریک نباشند، یا اینکه ژل بازی اسلایم را خودتان در منزل بسازید. ساخت این ژل بازی کار سختی نیست و به مواد زیادی احتیاج ندارد.

به عنوان مثال با استفاده از آب، چسب، آرد ذرت یا نشاسته مایع و رنگ های خوراکی می توانید یک ژل بازی اسلایم کاملا بی خطر و بهداشتی در منزل درست کنید.

روش نگهداری ژل بازی اسلایم چگونه است؟

نگهداری ژل اسلایم: ژل اسلایم یا خمیر بازی جادویی باید در جای خنک و به دور از نور آفتاب و گرما، مثل یخچال نگهداری گردد. قبل از بازی دست های خود را بشویید و با دست تمیز و مرطوب (با آب) از آن بهره ببرید.

همچنین توجه داشته باشید که هیچ گونه ماده خارجی نباید با اسلایم مخلوط گردد.

برطرف سفت شدن ژل اسلایم: این ژل به دو دلیل سفت می گردد، یکی استفاده زیاد از قطره همراه با آن و دیگری هوا خوردن ژل و نبستن درب ظرف است. اگر ژل اسلایم سفت شد، با گرم کردن می توانید، آن را نرم کنید و مقدار کمی آب یا روغن بچه به آن اضافه کنید.

برطرف شل شدن ژل بازی اسلایم: این ژل به دو دلیل شل می گردد، یکی ماندن در گرما و دیگری گذشتن از زمان استفاده یا همان تاریخ انقضا. با قطره سفت نماینده که همراه با آن عرضه می گردد و سرمای یخچال می توانید دوباره اسلایم خود را و به حالت قبل برگردانده و آن را سفت کنید.

اگر قطره سفت نماینده تمام شده است می توانید یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در نصف لیوان آب گرم حل کنید تا محلولی مشابه محلول سفت نماینده داشته باشید، و سپس قطره قطره آن به اسلایم اضافه کنید.

در صورت نگهداری مناسب می توانید از ژل اسلایم به مدت 3 الی 4 ماه بهره ببرید.

کلام آخر

از این که ما را در این مطلب همراهی کردید سپاسگزاریم. امیدواریم با تهیه ژل بازی اسلایم در منزل بتوانید سرگرمی ارزان و مناسبی را برای خود و عزیزانتان فراهم کنید. در آخر توصیه می کنیم برای جلوگیری از خطرات ژل اسلایم، درست کردن اسلایم در خانه را یاد بگیرید.

منبع: setare.com
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1397

به "ژل بازی اسلایم چیست و چه اثراتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژل بازی اسلایم چیست و چه اثراتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید