لیست غذاهای مناسب برای سفر

به گزارش مرجع مقالات، غذاهای مناسب سفرغذاهایی هستند که سریع تهیه و سرو می شوند و حمل و نقل آنها نه فضای چندانی را اشغال می کند و نه زحمتی دارد. البته اینکه بتوانید یک غذای مناسب و خوب تهیه کنید، نیاز به تجربه سفر دارد. اما در هر حال ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که غذاهای مناسب برای سفر شامل چه غذاهایی خواهند شد. غذاهایی که با مواد اولیه سبک و سریع تهیه شده و نگهداری از آنها شما را در طول سفر با مسئله ای روبرو نخواهد کرد.

لیست غذاهای مناسب برای سفر

غذاهای مناسب سفر

بدون شک شما که در حال مطالعه این مطلب هستید تجربه سفر در مسیرهای کوتاه و بلند جاده ای را داشته اید. خیلی از افراد غذاهای سالم خانگی را به غذاهای بین راهی رستوران ها ترجیح می دهند. در هر حال غذای سفر باید سبک و ساده باشد تا به راحتی هضم شود. غذاهای مناسب سفر قسمتی از مجذوب کنندهیت مسافرت محسوب می شوند. ما در این مطلب قصد داریم تا 10 غذای مجذوب کننده و خوشمزه را که شما می توانید در سفر از آنها استفاده کنید به شما پیشنهاد دهیم. غذاهایی سالم که به تمام خوراکی های بین راهی در رستوران ها می ارزند.

ناگت خوش طعم مرغ

ناگت مرغ را می توانید به جای سرخ کردن در فر طبخ کنید. تهیه غذا در فر گزینه ای مناسب و سالم است. این غذا هم برای بزرگسالان مجذوب کننده است و هم برای بچه ها محبوب و پرطرفدار ! در تهیه این غذا از سینه مرغ بدون پوست، روغن زیتون، آرد سوخاری، فلفل پاپریکا، زردچوبه، آویشن خشک، تخم مرغ و پودر سیر استفاده می شود. البته مواد اولیه که شامل مرغ و آرد سوخاری است که در تمام موارد ثابت هستند. اما بقیه مخلفات با در نظر گرفتن ذائقه و سلیقه شخصی شما می توانند متفاوت باشند. در هر حال ناگت مرغ خانگی یکی از غذاهای مناسب سفر است که مطمئن باشید در همان ساعات اولیه تمام خواهد شد.

همبرگر لذیذ خانگی

دومین غذایی که در میان غذاهای مناسب سفر همچون نگینی می درخشد، همبرگر لذیذ خانگی است. همبرگر یک غذای پرطرفدار و از پرفروش ترین غذاها در منوی کافه ها و رستوران ها به شمار میرود. اگر این غذای مجذوب کننده را در خانه تهیه کنید بدون شک طرفداران آن هزار برابر می شود. در تهیه همبرگر خانگی می توانید از گوشت چرخ کرده گوسفند و یا گوساله، سس چیلی، پیاز رنده، ادویه، پنیر و در صورت تمایل پودر سیر یا سیر استفاده کنید.

همچنین برای تهیه مخلفات از گوجه فرنگی خرد شده، کاهوی خرد شده، پیاز اسلایس یا حلقه شده، سس کچاپ، سس خردل و ورقه های نازک ژامبون نیز می توانید استفاده کنید. پنیر سوئیسی، پنیر آمریکایی و یا پنیر چدار نیز می توانند نقطه سرانجام تهیه این غذای لذیذ باشند. در صورت تمایل می توانید در تهیه این غذا که یکی از لذیذترین غذاهای مناسب سفر محسوب می شود، از سالاد سیب زمینی نیز استفاده کرده و آن را در قسمت زیرین نان همبرگری قرار دهید تا یک غذ با طعم رویایی داشته باشید.

سالاد معروف و مجلسی الویه

سومین غذایی که به عنوان یکی از غذاهای مناسب سفر به شما معرفی خواهیم کرد همان یار و همراه همیشگی مهمانی ها یعنی سالاد مجذوب کننده و دلبر الویه است. غذایی که در هر شرایطی، هر سلیقه ای را متقاعد می کند و با حضورش شما را از افسردگی و غم در هر حال و احوالی نجات میدهد. سالاد الویه را در حالت کلی با نخود فرنگی و مرغ تهیه می کنند. اما آماده کردن این غذا با ژامبون نیز بسیار لذیذ است. در یخچال بیشتر آشپزخانه های ایرانی همیشه می توانید یک کاسه سالاد الویه پیدا کنید.

برای تهیه سالاد الویه خوش طعم خانگی به عنوان یکی از غذاهای مناسب سفر با ژامبون یا کالباس، از سیب زمینی و پیاز، خیارشور، تخم مرغ آب پز، نخود فرنگی، هویج، کالباس، سس مایونز، فلفل قرمز و فلفل سیاه، نمک و آویشن استفاده می کنند. فراموش نشود که ادویه ها و حتی مواد لازم می توانند به دلخواه کم و یا زیاد شوند. برای مثال برخی از افراد معده حساسی دارند و نخود فرنگی برای آنها سنگین است. که در این صورت می توانید از رسپی سالاد الویه با کالباس یا ژامبون، نخود فرنگی را حذف کنید.

بورک مرغ، گوشت و سیب زمینی

غذای بعدی که در میان غذاهای مناسب سفر به شدت پرطرفدار است بورک مرغ یا بورک گوشت است. این غذای خوشمزه را می توانید از گوشت قرمز مرغ و سیب زمینی تهیه کنید. یک وعده غذایی لذیذ و پرطرفدار از همسایه دیوار به دیوارمان یعنی کشورترکیه که بین ایرانی ها به شدت محبوب است. این غذا را به راحتی می توانید با خمیر آماده یوفکا و مواد ترکیبی گوشت قرمز یا گوشت مرغ به همراه قارچ و سبزیجات و پنیر تهیه کنید.حتی می توانید به جای گوشت از سیب زمینی به تنهایی استفاده کرده و آن را با قارچ و سبزیجات و کمی پنیر در میان خمیر یوفکا قرار داده و در فر بگذارید. البته امکان سرخ کردن این غذا در روغن نیز وجود دارد.

ساندویچ لوکس ژامبون

سانـدویچ ژامبون در میان غذاهای مناسب سفراز آن وعده های غذایی و اسنک هایی محسوب می شود که تا آن را از ظرف خارج می کنید، عطر آن تمام فضای ماشین را پر می کند. ساندویـچ ژامبون را می توانید با کمی خلاقیت و با استفاده از نان و پنیر و کالباس تهیه کنید. یک ساندویچ فرانسوی خوشمزه که بعد از قرار دادن ژامبون ها و ورقه پنیر در میان دو لایه نان تست، می توانید آن را در تابه ای که به وسیله کره آب شده حرارت دیده، سرخ کنید. ساندویچی که سریع آماده می شود و لذت خوردن آن فراموش نشدنی است.

ساندویچ نوستالژی مرغ

ساندویچ مرغ از آن دسته غذاهایی است که همه ما از بچگی حداقل یک بار آن را خورده ایم. اما این بار قرار است به طرزی متفاوت آن را تهیه کنیم. این غذا که یک غذای غذاهای مناسب سفر مجذوب کننده است، دستور پختی ژاپنی دارد. در این رسپی شما باید مرغ ها را پخته، چرخ کنید و با نمک، فلفل، شیر و کمی سس مایونز مخلوط کنید. سپس خمیر مایه مرغ به دست آمده را در میان نان تست قرار داده و سپس آنها را به قطعات کوچک برش دهید. این غذا یک وعده غذایی مقوی و سالم محسوب می شود که سریع آماده شده و زحمتی ندارد. اگر مرغ ها را بعد از چرخ کردن کمی گریل کنید، طعم ساندویچ مرغ شما فوق العاده خواهد شد.

محبوب قلب ها، کتلت

کتلت غذایی است که همیشه در مواقع آماده شدن و سرخ شدن به آن ناخنک زدیم و با قاشق داغ و روغنی تنبیه شده ایم. قبول کنید که کتلت وقتی داغ، برشته و تازه از روغن درآمده است طعم دیگری دارد. این غذا از جمله غذاهای پرطرفدار ایرانی محسوب می شود که طرز پخت راحت و سریعی داشته و به شدت محبوب است. یک غذای سرو شده با نان که از ترکیب سیب زمینی آب پز، گوشت چرخ کرده، پیاز، تخم مرغ و نمک و ادویه تهیه می شود. کتلت همیشه پای ثابت سفره های پیک نیک و سفر خانواده های ایرانی محسوب می شود که آن را با نان سنگک، نان لواش و یا نان باگت در کنار سبزی، یک نوشیدنی خنک و سالاد شیرازی نوش جان می کنند. این غذا در میان غذاهای مناسب سفر جایزه قلب طلایی را به خود اختصاص داده است.

کوکوی همیشه سبز سبزی

کوکو سبزی از غذاهای مناسب سفر پیشنهادی ما است که آن را با ترکیب جعفری، گشنیز، تره، شوید، شنبلیله و پیازچه، کاهو، گردو، زرشک، تخم مرغ و کمی ادویه جات در ترکیب با پودر آرد سوخاری تهیه می کنند. این غذا را در وعده های شام و یا ناهار به عنوان یک غذای اصلی و کامل می توان سرو کرد. سبزیجات تازه، طعم و عطر عجیبی به کوکوی سبزی می دهند و اگر آنها را در فر با کمی روغن زیتون پخته باشید؛ سالم تر و مقوی تر خواهند بود. البته ذائقه بیشتر ایرانی ها به تفت دادن سبزی کوکو در روغن داغ بیشتر عادت دارد. ضمناً بد نیست بدانید که سبزی کوکو، خورشت، آش، کوفته و پلو را هر چقدر بیشتر سرخ کنید، خاصیت و ویتامین های خود را بیشتر از دست میدهند.

فلافل، تحفه برزیل

مردم جنوب علاقه دارند تا فلافل، غذای سنتی و مورد علاقه خود را به برزیل نسبت بدهند و بر طبق یک مزاح قدیمی، شهر خود را برزیل کوچک می نامند . فلافل یکی از غذاهای عالی برای سفر است که با استفاده از نخود، پیاز، جعفری، سیر، نمک، فلفل، ادویه، تخم گشنیز و کمی زیره در صورت تمایل، تهیه می شود. این غذا در میان غذاهای مناسب سفر یکی از راحت ترین ها محسوب می شود. کافیست مواد فلافل را از قبل تهیه کرده و در فریزر آماده داشته باشید تا در زمان سفر آنها را سرخ کرده و با خیارشور و گوجه فرنگی، سبزیجات، پیاز خرد شده و نان باگت آماده کرده و همراه خود ببرید. 2 ساعت قبل از سفر یخ زدایی مواد آماده شده فلافل را انجام دهید تا خیلی سریع غذای شما آماده شود.

ساندویچ پر مخلفات سوسیس بندری

بندری یک غذای بسیار تند و تیز و به شدت پرحاشیه است که در میان غذاهای مناسب سفر طرفداران خاص خود را دارد. این غذا درست به راحتی اسمش تهیه می شود. با سوسیس، پیاز بسیار زیاد، رب گوجه فرنگی فراوان، نمک، زردچوبه و فلفل شدید که خیلی خیلی تند طبخ شود. البته در هر نقطه ای از کشور با درنظر گرفتن ذائقه و سنت های مردم در همان منطقه، ممکن است سوسیس بندری کاملا متفاوت تهیه شود. اما رسپی اصلی و مواد اولیه برای این غذا، همان بود که گفتیم. این غذا را با نان باگت، گوجه فرنگی، کاهو و خیار شور در کنار یک نوشیدنی خنک مانند دوغ، نوش جان کنید.

سفر و لذت غذاهای آن

غذاهای مناسب سفر بدون شک می توانند از تنوع زیادی برخوردار باشند. به شما توصیه می کنیم از غذاهایی در سفر استفاده کنید که نگهداری آنها زحمت زیادی نداشته و فساد پذیر نباشند. این کار سبب می شود تا شما خدای نکرده در طول سفر با مسمومیت غذایی روبرو نشوید. اگر زمانی برای تهیه غذاهای مناسب نداشتید، می توانید با تهیه یک ظرف پنیر، کمی گردو و نان تازه، از خود در طول سفر پذیرایی کنید. در هر حال تمام رستوران های بین راهی نیز غذاهای بد و بی کیفیت ندارند و در میان آنها رستوران ها و کافه های زیادی هستند که خوشنام بوده و سالهاست که با غذاهایی لذیذ و بسیار با کیفیت و البته با رعایت نکات بهداشتی، از مهمانان و مسافران بین راهی، پذیرایی می کنند.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2116

به "لیست غذاهای مناسب برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست غذاهای مناسب برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید