مجرای آب باران به شبکه فاضلاب تهران متصل نیست

به گزارش مرجع مقالات، مدیرعامل آبفای استان تهران در آیین تبادل توافق نامه اجرای مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان و الزامات مدیریت مصرف آب وصل نبودن مجرای آب باران به شبکه فاضلاب تهران را چالش بزرگ شهر تهران بیان کرد.

مجرای آب باران به شبکه فاضلاب تهران متصل نیست

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، امروز با حضور مدیران عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، توافق نامه ای با موضوع اجرای مبحث 16 مقررات ملی ساختمان و الزامات مدیریت بهینه مصرف آب در ساخت و ساز های استان تهران به امضا رسید.

در ابتدای این نشست، محمدرضا کرمی نژاد، معاون نظارت بر بهره برداری آبفای استان تهران گفت: آنچه در این تفاهم نامه بر آن تاکید شده است، اجرای دقیق و کامل مبحث 16 مقررات ملی ساختمان و نظارت بر اجرای الزامات مدیریت مصرف آب از جمله نصب شیر های کاهنده و ساییان کولر های آبی است.

وی افزود: در این توافق نامه رعایت فاصله بین لوله های آب سردو گرم، نوع جنس لوله ها و شیرآلات، ضرروت آموزش مجریان و نصاب های تاسیسات داخلی ساختمان گنجانده است.

همچنین محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر ضرورت همراهی سازمان نظام مهندسی ساختمان برای اتصال مجرای آب باران از منازل به شبکه فاضلاب گفت: امروزه با توجه به اجراشدن بخش عمده طرح فاضلاب تهران، یکی از نگرانی های اساسی این است که با جمع آوری فاضلاب حجم آبی راکه وارد سفره های زیرزمینی می شد، از زمین دریغ کرده ایم؛ در صورتی که اگر بتوانیم آب باران را جمع آوری و به شبکه فاضلاب تهران وصل کنیم، می توانیم از پساب آن برای تغدیه سفره های زیرزمینی استفاده کنیم و مانع از فرونشست های بیش تر زمین شویم.

بختیاری با تاکید بر ضرورت همراهی سازمان نظام مهندسی ساختمان برای اتصال مجرای آب باران از منازل به شبکه فاضلاب گفت: امروزه با توجه به اجراشدن بخش عمده طرح فاضلاب تهران، یکی از نگرانی های اساسی این است که با جمع آوری فاضلاب حجم آبی راکه وارد سفره های زیرزمینی می شد، از زمین دریغ کرده ایم؛ در صورتی که اگر بتوانیم آب باران را جمع آوری و به شبکه فاضلاب تهران وصل کنیم، می توانیم از پساب آن برای تغدیه سفره های زیرزمینی استفاده کنیم و مانع از فرونشست های بیش تر زمین شویم.

وی افزود: سالانه در شهر تهران 840 میلیون مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی برای مصرف شرب تهران برداشت می گردد در حالی که تنها 800 میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی بازمی گردد که این به معنی 40 میلیون مترمکعب بیلان منفی آب در تهران است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران شرح داد: متوسط بارندگی امسال در شهر تهران به طور میانگین 410 میلی متر بوده است و از آنجا که شرایط تهران به گونه ای است که امکان جذب این باران به سفره های زیرزمینی نیست، در نتیجه این حجم از آب وارد فاضلاب جنوب تهران می گردد و ایجاد معضل می کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 970

به "مجرای آب باران به شبکه فاضلاب تهران متصل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجرای آب باران به شبکه فاضلاب تهران متصل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید