جهت مدرسه سازی هموار شده است

به گزارش مرجع مقالات، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: راستا مدرسه سازی با شتاب در حال پیشرفت بوده و طی چند سال آینده نگرانی و دغدغه ای در مورد مقدار سرانه های آموزشی نخواهیم داشت.

جهت مدرسه سازی هموار شده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از زاهدان ، کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهاردر آیین افتتاح مدرسه روستای نَدَکان سرافراز در جنوب سیستان و بلوچستان که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، نماینده مردم چابهار در مجلس و جمعی از مسوولان برگزار گردید گفت: آنچه که بر پایه سند مسئولیت اجتماعی در منطقه آزاد چابهار به آن رسیدیم، پرداختن به حوزه آموزش در دو سطح کمی و کیفی است، هم سرانه های آموزشی و هم فضای های مورد احتیاج منطقه بوده که در هر دو راستا الگو های تجربه شده ای را با حمایت آموزش و پرورش در دستور کار داریم.

وی به انعقاد تفاهم نامه ای با اداره کل اموزش و پرورش استان و سازمان نوسازی مدارس در سال گذشته اشاره و توضیح داد: پیش بینی بودجه های آن برای سال های متمادی جاری خواهد بود و دیگر امیدواریم موضوعی تحت اسم کمبود فضای آموزشی در این منطقه ها نداشته باشیم.

وی ادامه داد: همزمان کوشش کردیم موضوع کیفیت آموزش را بر پایه آنچه که سیاست وزارت آموزش و پرورش بوده ببینیم و در برگزاری دور های مختلف تخصصی همکاری کنیم، اما واقعیت این است که راستا مدرسه سازی هموار شده است و باقدرت هم در حال پیشرفت است و فکر می کنم طی چند سال آینده نگرانی و دغدغه ای در مورد اندازه سرانه های آموزشی نداشته باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید نمود: توجه به کیفیت آموزش و پرورش و معلم هایی که بتوانند این مدارس را اداره نمایند با دو سه سال حل نمی گردد، آموزش و پرورش رسالت دشواری است و ما هم به این دغدغه رسیدیم و می دانیم که در مجموعه وزارت آموزش و پرورش هم این دغدغه وجود دارد.

به گفته وی، امکانات و ظرفیت های خوبی هم در منطقه آزاد چابهار داریم و الان هم می گوییم که این آمادگی وجود دارد هرآنچه دوره آموزشی برای معلم های حوزه جنوب استان دیده گردد، پشتیبانی های لازم را برعهده می گیریم و با هر فرآیندی که وزارت آموزش و پرورش اعلام کند به پیشرفت این موضوع یاری خواهیم کرد.

کُردی گفت: آموزش، راستای طولانی تر از ساخت یک مدرسه است چراکه ساخت مدرسه طی یک پروژه کوتاه مدت یک و دوساله انجام می گردد، اما ساختن معلم کار بسیار دشوارتری است.

وی حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در چابهار را نشان از توجه این وزارتخانه به موضوع آموزش در منطقه ها محروم دانست و گفت: کار هایی که امروز در این دیار اجرا شده و می گردد، در تاریخ ثبت خواهد شد و از منظر مدلی که در حال تحقق است آیندگان به نیکی از آن سخن خواهند گفت.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1815

به "جهت مدرسه سازی هموار شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت مدرسه سازی هموار شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید