تمهید خانه 150 متری برای خانواده های دارای 3 فرزند، تسهیل ازدواج برای بانوان دانشجو

به گزارش مرجع مقالات، رئیس کمیسیون ویژه جمعیت مجلس گفت: اکنون خانه ها متراژ های کوچکی دارند و امکان سه فرزند آوری نیست، اما این تمهید در نظر گرفته شده تا کسانی که فرزند سوم شان به جهان می آید در یک زمین حداقل 150 متری زندگی نمایند.

تمهید خانه 150 متری برای خانواده های دارای 3 فرزند، تسهیل ازدواج برای بانوان دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امیرحسین بانکی پور رئیس کمیسیون ویژه جمعیت مجلس تاکید نمود: زمین رایگان به خانواده ها داده نمی گردد و اعطای این زمین یا به صورت اجاره 99 ساله است یا فروش به صورت اقساطی با قیمت تمام شده.

به گفته وی اکنون خانه ها متراژ های کوچکی دارند و امکان سه فرزند آوری نیست، اما این تمهید در نظر گرفته شده تا کسانی که فرزند سوم شان به جهان می آید در یک زمین حداقل 150 متری زندگی نمایند. یکی از سیاست های جمعیتی توزیع متوازن جمعیت در مناطق هر کشور است و ما با اجرای این طرح مهاجرت معکوس را از شهر به روستا تقویت می کنیم. همچنین 150 میلیون تومان تسهیلات مسکن به این خانواده ها تعلق می گیرد.

وی تاکید نمود: برای فرزند اول ده میلیون تومان فرزند دوم 20 میلیون تومان فرزند سوم سی میلیون تومان و فرزند چهارم 40 میلیون تومان و فرزند پنجم و بیشتر 50 میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت گردد. مشوق هایی که در طرح افزایش جمعیت در نظر گرفته شده برای فرزند سوم تا پنجم است تا بار اقتصادی طرح مدیریت گردد.

بانکی پور به مانع دیگر برای ازدواج و فرزندآوری اشاره نمود و اضافه کرد: نظام آموزشی ما به گونه ای است که خانم هایی که قصد ادامه تحصیل را دارند نمی توانند ازدواج نمایند. همچنین ادامه تحصیل باید در محل سکونت او تعریف گردد که البته اکنون با توسعه کلاس های مجازی این امکان راحت تر و در دسترس تر است.

رئیس کمیسیون ویژه جمعیت مجلس گفت: در طرح افزایش جمعیت این موضوع را در نظر گرفتیم تا کسانی که قصد دارند در شرکت ها و ادارات استخدام شوند به ازای هر فرزند سن استخدام افزایش یابد. حق اولاد در فیش های حقوقی رقمی ناچیز است و طبق این طرح هرسال دو برابر سال قبل و حق تاهل 1.5 برابر سال قبل افزایش یابد. رقمی که اکنون در فیش های حقوقی به عنوان حق متاهلی و اولاد پرداخت می گردد هزینه پوشک بچه نمی گردد. اما بعد از 5 سال رقم قابل توجهی خواهد شد.

وی در خصوص منابع اقتصادی این طرح شرح داد: به طور متوسط دولت سالانه 25 درصد به حقوق کارمندان می افزاید؛ و پیشنهاد ما به سازمان برنامه و بودجه ای نبود که میزان افزایش حقوق یک جا نباشد و توزیع مناسب را در نظر بگیرند به طوری که در این 25 درصد دو برابر افزایش حق اولاد نسبت به سال قبل و یک و نیم برابر حق تاهل نسبت به سال قبل لحاظ گردد. در این صورت کسانی که دارای فرزند هستند و شیب حقوقشان صعودی خواهد بود، اما کسانی که فرزند ندارند از افزایش حداقلی حقوق بهره مند می شوند.

بانکی پور تاکید نمود: این طرح در اواخر اسفندماه تصویب شد و 2 هفته پیش شورای نگهبان ایران ایراداتشان که 70 ابهام و ایراد بود را مطرح کردند. همه موارد طرح باید به تصویب شورای نگهبان برسد از این رو برای مواد مختلف این طرح بحث نمیکنیم تا تصمیم این شورای محترم اعلام گردد. امیدواریم با روی کار آمدن یک دولت جوان انقلابی این طرح را درست به اجرا برسانیم.

رئیس کمیسیون ویژه جمعیت مجلس گفت: مسئولیت هربخش و دستگاهی برای اجرای این طرح تعیین است و در طرح من جنبه ضمانت اجرایی دیده شده است. اگر دستگاهی نسبت به اجرای این طرح تخلف کند علاوه بر مجازات کارمند مجازات رئیس آن سازمان نیز مد نظر قرار می گیرد. اگر 50 درصد طرح هم اجرا گردد به نقطه مطلوب میرسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1622

به "تمهید خانه 150 متری برای خانواده های دارای 3 فرزند، تسهیل ازدواج برای بانوان دانشجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهید خانه 150 متری برای خانواده های دارای 3 فرزند، تسهیل ازدواج برای بانوان دانشجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید