تور استانبول ارزان: معرفی برترین رستوران های غذای دریایی در استانبول

به گزارش مرجع مقالات، برترین رستوران های دریایی استانبول

شهر استانبول در کناره دریای اژه و دریای سیاه قرار گرفته و به همین علت غذاهای دریایی نقش بسیار پررنگی در آشپزی این شهر ترکی دارند. در شهر استانبول بازارهای ماهی فروشی متعددی وجود دارند که تازه ترین و خوش طعم ترین ماهی ها را به فروش می رسانند. درست است که شهرهای ترکیه مثل استانبول بیش از هرچیز به خاطر کباب ها و غذاهای گوشتی شان معروفند، اما حیف است تا استانبول بروید و غذاهای دریایی لذیذش را امتحان نکنید. شما چه با تور استانبول یا به صورت شخصی به این شهر رویایی سفر کنید مطمئنا دوست دارید خوشمزه ترین غذاها را در برترین رستوران ها امتحان کنید. به همین علت در این مطلب قصد داریم برترین رستوران های دریایی استانبول را به شما معرفی کنیم که تازه ترین و خوش طعم ترین غذاهای دریایی را به مشتریان ارائه می نمایند. در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه باشید.

تور استانبول ارزان: معرفی برترین رستوران های غذای دریایی در استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

1-ماوی بالیک | Mavi Balik

رستوران ماوی بالیک در ساحل قرار گرفته و یکی از برترین رستوران های دریایی استانبول محسوب می گردد. این رستوران از سال 1995 تا به امروز فعال است و در تمام طول روز برترین و تازه ترین غذاهای دریایی را به مشتریان ارائه می نماید. کارکنان رستوران هم بسیار حرفه ای و باتوجه هستند و میهمان نوازی ترکی را به برترین شکل نمایش می دهند. از جمله برترین و پرطرفدارترین غذاهای این رستوران شاه ماهی قرمز یا بلوفیش هستند که پیشنهاد می کنیم امتحان کنید. البته اگر در خصوص هر غذایی سوالی داشتید می توانید از پیشخدمت ها بپرسید و از هدایت های کامل و جامع آن ها بهره ببرید. این رستوران هم فضایی سربسته و هم فضای روباز برای نشستن دارد که در فصول گرم تر سال می توانید بیرون بنشینید و از منظره زیبای دریا لذت ببرید.

  • آدرس: Kuruçeşme, 34345 İstanbul

2- رستوران بالیکچی صاباحاتین | Balıkçı Sabahattin

یکی دیگر از برترین رستوران های دریایی استانبول در منطقه جهانگردی و تاریخی سلطان احمد قرار گرفته است و به همین خاطر جهانگرد های زیادی برای غذا خوردن به این رستوران می آیند. رستوران بالیکچی صاباحاتین یا صاباحاتین ماهیگیر یکی از محبوب ترین رستوران های دریایی برای امتحان کردن ماهی و انواع غذای دریایی است. سرآشپز این رستوران، صاباحاتین با یاری پسرانش این رستوران را مدیریت می نمایند و خوش طعم ترین غذاهای دریایی را به سبک و سیاق خانگی تهیه می نمایند. اگر اهل غذاهای دریایی هستید می توانید تازه ترین ماهی ها را در این رستوران استانبول امتحان کنید. طعم ماهی تازه و کباب شده در این رستوران مطمئنا به یکی از برترین تجربیات سفرتان تبدیل خواهد شد.

  • آدرس: Cankurtaran Mh., Şehit Hasan Kuyu Sok No:1, 34122 Sultanahmet

3- رستوران آهیرکاپی بالیکچیسی | AHIRKAPI BALIKCISI

یکی دیگر از برترین رستوران های دریایی استانبول باز هم در محله سلطان احمد قرار گرفته و به همین خاطر دسترسی بسیار خوبی دارد. به همین خاطر می توانید بعد از گشت و گذار در منطقه تاریخی شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول برای غذا خوردن به این رستوران بیایید. نمای بیرونی رستوران آهیرکاپی بالیکچیسی شاید مثل ده ها رستوران دیگر باشد، اما وقتی وارد رستوران می گردد و غذاهایش را امتحان می کنید متوجه دلیل شهرتش می شوید. رستوران آهیرکاپی خیلی بزرگ نیست و چند میز داخل و چندین میز هم در فضای باز دارد. در واقع، صاحب رستوران تاکید زیادی دارد که خلوت و گمنامی این رستوران را حفظ کند، به همین خاطر تبلیغات زیادی در خصوص آن انجام نمی گردد و تنها محلی ها و مسافران حرفه ای از این رستوران باخبرند. در این رستوران می توانید انواع غذاهای دریایی خوشمزه و دسرهای خانگی و سنتی که به وسیله همسر صاحب رستوران تهیه می گردد را نوش جان کنید. غذاهای این رستوران آنقدر خوشمزه هستند که حتی مشکل پسندان را هم راضی می نماید.

  • آدرس: Cankurtaran Mh., 34122 Fatih/İstanbul

4- کافه رستوران حرم استانبول | Harem Istanbul Café & Restaurant

اگر دوست دارید در سفر به استانبول در حال و هوای پادشاهان عثمانی غذا بخورید به کافه رستوران حرم استانبول بروید. این رستوران هم یکی از محبوب ترین رستوران های دریایی استانبول است و خوشمزه ترین ماهی ها و غذاهای دریایی را به سبک و سیاق سنتی ترکی سرو می نماید. ماهی کولی سوخاری و ماهی کبابی این رستوران جزء برترین پیشنهادات برای غذا خوردن هستند. صاحب رستوران، فیکری، فردی مشهور و سلبریتی است و در حوزه های رستوران، غذا و توریسم و گردشگری فعالیت های زیادی دارد. افتتاح این رستوران هم در راستای آشنا کردن گردشگران خارجی با غذاهای دریایی استانبول و ترکیه بوده است.

  • آدرس: Alemdar Mh., Biçki Yurdu Sk. No:6, 34110 Sultanahmet/Fatih/İstanbul

5- کلاب فیش سوادا | Fish Suada Club

یکی دیگر از برترین رستوران های دریایی استانبول برای امتحان کردن تازه ترین ماهی ها و غذاهای دریایی رستوران کلاب فیش سوادا است. این رستوران در یک جزیره کوچک در وسط تنگه بسفر قرار گرفته و منظرهی فوق العاده به دریا، استانبول و تنگه بسفر دارد. در این رستوران می توانید علاوه بر لذت بردن از منظره فوق العاده دریا، برترین و خوشمزه ترین غذاهای دریایی استانبول را سفارش بدهید. علاوه بر ماهی، انواع مزه و دسرهای معروف ترکی را می توانید در این رستوران امتحان کنید. موقعیت خاص و استثنائی رستوران و کیفیت بالای غذاهای دریایی باعث شده تا گردشگران زیادی این رستوران را برای غذا خوردن امتحان نمایند.

  • آدرس: Galatasaray Adası, Kuruçeşme

6- رستوران پارک فلورا | Park Flora

رستوران پارک فلورا در پارک جمیل توپوزلو و در کنار ساحل کوروچشمه قرار گرفته است و یکی از محبوب ترین رستوران های دریایی استانبول به شمار میرود. این رستوران از سال 1996 تا به امروز به مشتریان سرویس دهی می نماید و به ادعای خودش، برترین ماهی و غذای دریایی کل استانبول را سرو می نماید. این رستوران هم مثل بیشتر رستوران های دریایی استانبول در ساحل قرار گرفته و منظره بسیار زیبایی به دریا و شهر استانبول دارد. در فصول گرم تر سال می توانید در فضای باز رستوران بنشینید و از هوای دلپذیر و نسیم دریا هم لذت ببرید. رستوران پارک فلورا هرروز از ساعت 12 ظهر تا 2 بامداد باز است، اما در فصول پرگردشگر پیشنهاد می کنیم حتما از قبل میزتان را رزرو کنید.

  • آدرس: Muallim Naci Caddesi Cemil Topuzlu Parkı İçi No:54/A, Ortaköy - Istanbul, Turkey

7- رستوران الئوس | Eleos

رستوران الئوس دو شعبه در استانبول دارد: یکی در محله بی اوغلو و دیگری در یشیلکوی در نزدیکی فرودگاه. هر دو این رستوران ها جزء برترین رستوران های دریایی استانبول هستند و انواع آشپزی منطقه مدیترانه و دریای اژه را به مشتریان ارائه می نمایند. ماهی تازه صید شده و خوش طعم و دیگر غذاهای دریایی مثل میگو را می توانید در رستوران الئوس امتحان کنید. دکوراسیون سفید و شیک رستوران فضایی بسیار دوست داشتنی برای غذا خوردن به وجود آورده است و منظره زیبای رستوران هم لذت غذا خوردن را دوچندان می نماید.

همان طور که گفتیم رستوران الئوس دو شعبه دارد. شعبه یشیلکوی از مرکز شهر استانبول دور است و بیشتر به فرودگاه آتاترک نزدیک است. اما شعبه دیگر درمنطقه مرکزی و قلب استانبول یعنی بی اوغلو و خیابان استقلال قرار گرفته است و به راحتی می توانید برای غذا خوردن به این رستوران بروید. هر دو شعبه رستوران الئوس احتیاج به رزرو قبلی دارند.

رستوران الئوس، شعبه یشیلکوی

  • ساعات کار: همه روزه از ساعت 2 بعدازظهر تا 1:30 بامداد
  • آدرس: Yeşilbahçe Sok No: 9, Yeşilköy - Istanbul, Turkey

رستوران الئوس، شعبه بی اوغلو

  • ساعات کار: همه روزه از ساعت 1 ظهر تا 1:30 بامداد باز است و منظره زیبایی به دریای مرمره و منطقه تاریخی استانبول دارد.
  • آدرس: İstiklal Caddesi No:231 Kat:2 Hıdivyal Palas (Tünel), Beyoğlu - Istanbul, Turkey

8- رستوران کی یی | Kiyi Restaurant

رستوران کی یی از سال 1964 تا به امروز فعالیت دارد و در طبخ ماهی و انواع غذاهای دریایی تخصص ویژه ای دارد. رستوران کی یی یکی از پرطرفدارترین رستوران های دریایی استانبول است و بسیاری از مردم محلی استانبول برای خوردن غذاهای دریایی به این رستوران می آیند. دیوارهای رستوران چوبی هستند و نقاشی های زیبا و تصاویر شخصیت های مشهور ترکیه در جاهای مختلف به دیوار آویخته شده اند. این رستوران هم مثل بیشتر رستوران های دریایی انواع غذاهای سرد و گرم را به عنوان پیش غذا سرو می نماید و بعد طیف بسیار متنوعی از ماهی و غذاهای دریایی فصلی را به عنوان غذای اصلی سرو می نماید. رستوران کی یی بر خلاف خیلی از رستوران های دریایی استانبول در ساحل قرار نگرفته، اما با این حال منظره دریا دارد و می توان از پشت میز منظره را دیدن کرد.

رستوران کی یی همه روزه از ساعت 12 ظهر باز است و احتیاج به رزرو قبلی دارد. پیشنهاد می کنیم میزهای مشرف به دریا را رزرو کنید تا در حین غذا خوردن از منظره دریا هم لذت ببرید.

  • آدرس: Haydar Aliyev Caddesi 186, Tarabya - Istanbul, Turkey

منبع: theistanbulinsider.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1933

به "تور استانبول ارزان: معرفی برترین رستوران های غذای دریایی در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: معرفی برترین رستوران های غذای دریایی در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید