هشدار آمریکا به ترکیه درباره فعال سازی اس400

به گزارش مرجع مقالات، ایرنا نوشت: یک مقام وزارت خارجه آمریکا بیان کرد که اگر ترکیه سیستم دفاع موشکی اس 400 را فعال نکند، واشنگتن تحریم های خود را علیه آنکارا به دلیل خرید آن از روسیه کنار می گذارد.

هشدار آمریکا به ترکیه درباره فعال سازی اس400

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اظهارات روز گذشته (آدینه) این مقام آمریکایی در حالی منتشر شده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش تحریم ها علیه ترکیه را به دلیل حمله به شبه نظامیان کرد در شمال سوریه لغود کرد.

اما تنش ها میان ترکیه و آمریکا پابرجاست به این دلیل که آنکارا به دلیل خرید سیستم دفاع موشکی اس 400 از روسیه از سوی کاخ سفید با تدابیر تنبیهی روبرو است.

در همین حال این مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نگردد، روز گذشته گفت: شاید در آنکارا یکسری افراد آرام و خونسرد وجود داشته باشند که می گویند محض رضای خدا این سیستم دفاع موشکی را فعال سازی نکنید.

وی همچنین مطرح کرد: به نظر نمی رسد که ترکیه سیستم اس 400 را فعال سازی نموده باشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: همچنان اقداماتی برای متقاعد کردن ترکیه برای کنار گذاشتن سیستم اس 400 در جریان است.

این موضع گیری از سوی آمریکا در حالی مطرح شده که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه همچنان در راستای تحکیم روابط با روسیه گام برمی دارد.

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه و با نفوذ آمریکایی و هم پیمان ترامپ اخیرا گفت که بطور مستقیم به ترکیه گفته با عدم فعال سازی سیستم اس 400 از اعمال تحریم های آمریکا جلوگیری کند.

براساس یک قانون آمریکا مصوب سال 2017، واشنگتن به اعمال تحریم ها علیه هر کشوری که تبادلات نظامی چشمگیری با دشمنان آمریکا از جمله روسیه دارد، ملزم می گردد.

اردوغان چندی پیش خرید سامانه اس 400 روسی را ضرورتی برای صلح منطقه دانست و گفت که فرآیند نصب آن در ماه آوریل (فروردین 99) تکمیل می گردد.

وی درباره سامانه پدافند هوایی اس 400 گفت: این اقدام برای صلح منطقه ضروری بود. این سامانه تهاجمی نبوده و دفاعی است و ما نیز به چنین پدافندی احتیاج داشتیم.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 478

به "هشدار آمریکا به ترکیه درباره فعال سازی اس400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا به ترکیه درباره فعال سازی اس400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید