واشنگتن پست: آمریکا می خواهد بابت کرونا از چین طلب خسارت کند

به گزارش مرجع مقالات، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع مطلع در کاخ سفید گزارش داد که دولت آمریکا در حال آنالیز طرح هایی برای طلب خسارت از چین بابت نحوه مدیریت کردن ویروس همه گیر کرونا است.

واشنگتن پست: آمریکا می خواهد بابت کرونا از چین طلب خسارت کند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز پنج شنبه به نقل از 4 منبع مطلع در کاخ سفید گزارش داد که مقامات ارشد آمریکایی تا ساعاتی دیگر کار آنالیز طرح هایی برای تنبیه چین یا تقاضای دریافت غرامت از یان کشور بابت نحوه مدیریت کردن ویروس همه گیر کرونا را شروع می نمایند.

به گفته این منابع مطلع که به شرط منتشر نشدن نامشان با واشنگتن پست مصاحبه نموده اند، مقامات بلندپایه چندین آژانس دولتی آمریکا -از جمله مقامات سرویس های اطلاعاتی- تا ساعاتی دیگر با یکدیگر جلسه ای خواهند داشت تا کار تدوین یک راهبرد برای انجام اقدامات تلافی جویانه علیه چین را شروع نمایند.

جورج سوریال از مقامات ارشد سابق دولت ترامپ که اکنون در یک پرونده علیه چین فعال است، به واشنگتن پشت گفته است که ترامپ و دستیارانش به صورت پنهانی درباره سلب یا محدودسازی مصونیت دولتی چین تبادل نظر نموده اند؛ اتفاقی که اگر رخ دهد، دولت آمریکا یا قربانیان کرونا در این کشور می توانند چین را تحت پیگرد قرار داده و از این کشور طلب غرامت نمایند.

کارشناسان حقوقی می گویند کار دولت ترامپ برای محدود کردن مصونیت دولتی چین بسیار سخت است و ممکن است کاخ سفید برای انجام چینن کاری احتیاج به مصوبه کنگره داشته باشد.

در هفته های اخیر کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا، کوشش های چین برای مقابله با ویروس همه گیر کرونا را زیر سؤال برده و حتی مقامات آمریکایی مدعی شده اند که چین در ابتدای شیوع این بیماری در شهر ووهان دست به پنهان کاری زده و با این کار باعث از دست رفتن زمان برای مقابله با گسترش کرونا در دنیا شده است.

آمریکا از لحاظ آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا با اختلافی چشمگیر نسبت به سایر کشورها در رتبه نخست دنیا قرار گرفته است و به همین دلیل دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به واکنش کُند به شیوع این بیماری در آمریکا به شدت تحت فشار است و کوشش می نماید تا با فرافکنی و اتهام زنی به چین، قدری از شدت این فشارها بکاهد تا شاید از این طریق یک شانس حداقلی را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ماه نوامبر (آبان) سال جاری برگزار می گردد، برای خود حفظ کند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تا به امروز بیش از یک میلیون آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از 62 هزار نفر جان باخته اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 964

به "واشنگتن پست: آمریکا می خواهد بابت کرونا از چین طلب خسارت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: آمریکا می خواهد بابت کرونا از چین طلب خسارت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید