وانگ یی: آمریکا به طور جدی به اعتماد متقابل پکن-واشنگتن آسیب زده است

به گزارش مرجع مقالات، وزیر خارجه چین از سیاستهای آمریکا شدیدا انتقاد و تاکید نمود که آمریکا به طور جدی به اعتماد متقابل میان دو کشور آسیب زده است.

وانگ یی: آمریکا به طور جدی به اعتماد متقابل پکن-واشنگتن آسیب زده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ یی وزیر خارجه چین روز آدینه تاکید نمود که آمریکا مکررا علیه چین اقدامات مخربی نموده، به دنبال سرکوب چین است و به طور جدی اعتماد دوجانبه سخت میان دو کشور را از بین برده است.

وانگ یی که در نشست سالانه سمپوزیوم بین المللی درباره دیپلماسی و مسائل خارجی چین صحبت می کرد اضافه نمود: ایالات متحده از فرصتهای گوناگون بین المللی برای تخریب وجهه سیستم اجتماعی چین، راستا توسعه و همکاری های سودمند دو جانبه ما با دیگر کشورها استفاده نموده و پکن را به انواع جرایم غیرقانونی متهم نموده است.

از زمان روی کارآمدن دونالد ترامپ در سال 2016 در آمریکا روابط پکن و واشنگتن هر روز در حال بدتر شدن است. ترامپ نیز در راستای مقابله با رشد نظامی و مالی چین که از نظر استراتژیستهای آمریکایی تهدیدی برای آینده آمریکا است، از راستاهای گوناگون در حال فشار به چین برای مقابله با قدرت فزاینده این کشور است. همکاریهای غیرمتعارف نظامی با تایوان، حضور ناوهای آمریکایی در دریای چین جنوبی، اعمال تعرفه های تجاری سنگین علیه کالاهای چینی، حمایت از جدایی طلبان در تبت و سین کیانگ از جمله این تلاشهاست.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 493

به "وانگ یی: آمریکا به طور جدی به اعتماد متقابل پکن-واشنگتن آسیب زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وانگ یی: آمریکا به طور جدی به اعتماد متقابل پکن-واشنگتن آسیب زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید