وب سایت لبنانی: بن سلمان تصمیم گرفته مسائل با ایران را به صفر برساند

به گزارش مرجع مقالات، فارس نوشت: یک وب سایت لبنانی به نقل از منابع مطلع گزارش داد ولی عهد سعودی تصمیم گرفته مسائل با ایران و دیگر همسایگان را به صفر برساند و روی ایجاد مالی قوی کار کند.

وب سایت لبنانی: بن سلمان تصمیم گرفته مسائل با ایران را به صفر برساند

محمد بن سلمان ولی عهد سعودی اخیرا در گفت وگو با شبکه آمریکایی سی بی اس در رابطه با ایران گفت، راهکار سیاسی را به راهکار نظامی ترجیح می دهد چرا که وقوع هرگونه جنگ بین تهران و ریاض اقتصاد جهانی را به ورطه سقوط می کشاند.

وب سایت لبنان 24 در گزارشی به این موضوع پرداخت و بر اساس گفته منابع مطلع نوشت: در نتیجه تحولات در صحنه خلیج (فارس) و عدم توجه آمریکا از سوی دیگر، بن سلمان تصمیم نهایی خود را گرفته و می خواهد سیاستی را در پیش بگیرد که به موجب آنها مسائل با همسایگان بویژه ایران را به صفر برساند.

این وب سایت در ادامه به نقل از منابع نزدیک به بن سلمان گزارش داد، ولی عهد سعودی تصمیم گرفته کشورش را از مرحله تنش هاس امنیتی و نظامی به مرحله خاتمه نزاع ها وارد کند تا به ایجاد مالی واقعا قوی مشغول گردد که نفت یکی از ارکان آن است نه اینکه تمام تکیه اقتصاد بر روی نفت باشد.

در ادامه این گزارش آمده، تحلیلگران تصمیم بن سلمان را مرتبط با قصد امارات برای کاهش حضور نظامی در یمن می دانند. بنابراین سعودی موتورها تسویه حساب سیاسی را به کار انداخته و در هیمن ارتباط، در سپتامبر گذشته عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت که بن سلمان از وی خواسته با حسن روحانی رئیس جمهور ایران صحبت کند . در عراق نیز عباس الحسناوی مسؤول دفتر عادل عبدالمهدی از میانجی گری عبدالمهدی میان تهران و ریاض اطلاع داد.

لبنان 24 در ادامه مدعی شد، ایران نیز که تحت تأثیر شدیدترین فشارهای آمریکا (تحریم های شدید) قرار گرفته است از این موضوع استقبال نموده است، دولت ایران گفت پیغام هایی از ریاض دریافت نموده، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از این موضوع استقبال کرد و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران از آمادگی برای نشستن بر سر میز مذاکره با سعودی اطلاع داد.

در ادامه این گزارش به دیدار بیژن زنگنه وزیر نفت ایران با همتای سعودی خود در روسیه نیز اشاره شده است.

این وب سایت لبنانی درباره صنعا برای صلح در یمن که توسط مهدی المشاط در بیست و نه شهریوز اعلام شد ، به نقل از منبع نظامی عالیرتبه در یمن که وی را نزدیک به حوثی ها توصیف کرد، گزارش داد: سعودی به وسیله طرف سوم با المشاط تماس گرفته است.

در خاتمه این گزارش تأکید شده، سعودی تصمیمی بزرگ گرفته تا مسائل سیاسی و امنیتی خود را به صفر برساند و به سمت توسعه بی سابقه مالی پیش برود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 406

به "وب سایت لبنانی: بن سلمان تصمیم گرفته مسائل با ایران را به صفر برساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وب سایت لبنانی: بن سلمان تصمیم گرفته مسائل با ایران را به صفر برساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید