خاتمه روزهای برفی و بارانی در تهران؟ ؛ یخبندانی سخت در راه است ، برف 28سانتی متری در دو روز

به گزارش مرجع مقالات، مدیرکل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه از فردا سامانه بارشی از استان خارج می گردد، گفت: به دلیل ماندگاری هوای سرد تا روزهای پایانی هفته، یخبندان در منطقه ها شمالی و ارتفاعات پیش بینی می گردد.

خاتمه روزهای برفی و بارانی در تهران؟ ؛ یخبندانی سخت در راه است ، برف 28سانتی متری در دو روز

به گزارش خبرنگاران، مازیار غلامی مدیر اداره کل هواشناسی استان تهران با بیان این مطلب اضافه نمود: براساس پیش بینی های هواشناسی، امشب بارش باران و برف با شدت کمتر بوده و انتظار می رود تا اوایل صبح فردا بارش ها به سمت شرق و شمال شرق استان گرایش داشته باشد.

او گفت: سامانه بارشی از روز سه شنبه از استان خارج شده و اندازه ابرها کاهش یافته و در منطقه ها پرتردد غلظت آلاینده ها افزایش یافته و کیفیت هوا کاهش می یابد.

مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت: به دلیل ماندگاری هوای سرد تا روزهای پایانی هفته یخبندان در منطقه ها شمالی به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی پیش بینی می گردد و ضروری است در حوزه های کشاورزی، راهداری و صنایع وابسته تمهیدات لازم اندیشیده گردد.

غلامی با اشاره به اینکه از فردا تا آدینه بیشینه دما با روند افزایش نسبی خواهد بود، اضافه نمود: دمای هوای تهران فردا 5 درجه و برای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به ترتیب 8، 9 و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر مورد انتظار است.

او بااشاره به اندازه بارندگی ها گفت: بیشترین اندازه بارندگی در ایستگاه های شمیرانات با 13/4 ، ژئوفیزیک 13 ، فرودگاه مهرآباد 10/2، چیتگر 6/8، لواسان 5/9 و شهریار 5/8 میلیمتر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران درباره بیشترین اندازه بارش برف گفت: در ارتفاعات بالادست فیروزکوه 28 و شهر فیروزکوه یک سانتی متر، آبعلی 21، دماوند 20 و لواسان 14 سانتیمتر برف باریده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آذر 1401 بروزرسانی: 15 آذر 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2159

به "خاتمه روزهای برفی و بارانی در تهران؟ ؛ یخبندانی سخت در راه است ، برف 28سانتی متری در دو روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه روزهای برفی و بارانی در تهران؟ ؛ یخبندانی سخت در راه است ، برف 28سانتی متری در دو روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید