پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شوشتر انجام شد

به گزارش مرجع مقالات، معاون اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: گشت و کنترل زیستگاه های آبی شهرستان به منظور پیشگیری و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام شد.

پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شوشتر انجام شد

خبرنگاران اهواز -حمید محمدی گفت: تا به امروز هیچ موردی از مشاهده پرندگان آلوده و مبتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در زیست بوم های آبی شهرستان مشاهده و گزارش نشده است.

او گفت: ماهانه پایش های شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصول پاییز و زمستان به منظور کنترل این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی و مهاجر این شهرستان شوشتر انجام می گردد.

به گفته محمدی با توجه به مشاهده و شیوع این بیماری در بعضی کشور ها و استان های کشور و زئونوز بودن این بیماری، ضمن تشدید انجام گشت و کنترل ها، صدور پروانه شکار پرندگان در سطح خوزستان و شهرستان در سال جاری و تا کنون به حالت تعلیق درآمده است.

رعایت اصول امنیت زیستی به منظور جلوگیری از بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به مرغداران و روستائیان توصیه می گردد و پرندگان وحشی مهاجر مخزن اصلی این بیماری هستند.

با توجه به مهاجرت پرندگان مهاجر در فصول سرد سال به استان خوزستان، پرورش دهندگان طیور بومی و صنعتی باید هشدار های مرتبط با شیوع بیماری مذکور را جدی بگیرند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1952

به "پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شوشتر انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شوشتر انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید