پایش بهداشتی مدارس آستارا از هفته آینده

به گزارش مرجع مقالات، مدیر شبکه بهداشت آستارا گفت: مدارسی که به پروتکل های بهداشتی پایبند نباشند، بسته می شوند.

پایش بهداشتی مدارس آستارا از هفته آینده

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار از ، نظام عباسی، مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از پایش بهداشتی مدارس این شهرستان از هفته آینده اطلاع داد و گفت: مدارسی که به پروتکل های بهداشتی پایبند نباشند، بسته می شوند.

او در جلسه مشترک بازگشایی مدارس و برگزاری امتحانات نهایی در محل شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: پس از بازگشایی مدارس حدود 10 درصد از دانش آموزان این شهرستان برای برطرف اشکال در کلاس درس حضور پیدا نموده اند.

مدیر شبکه بهداشت آستارا تاکید نمود: باید مراقبت ها طوری باشد که دانش آموزان از منطقه قرمز به منطقه سفید منتقل و همنوعان خود را آلوده نکنند.

عباسی اضافه کرد: باید در هر واحد آموزشی یک اتاق ایزوله مناسب برای قرنطینه دانش آموزان مورددار و مشکوک به ویروس کرونا ایجاد شده و حتی المقدر از تردد دانش آموزان بدون ماسک به محیط آموزشی مدرسه خودداری گردد.

او کنترل روزانه آب شرب مدارس، جدا کردن دانش آموزان پرخطر، توزیع بسته های بهداشتی و تکمیل هر دو یک هفته بار فرم های غربال گری را از دیگر الزامات بازگشایی مدارس طبق پروتکل های بهداشتی در ایام شیوع ویروس کرونا مطرح کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا همچنین ضرورت گندزدایی روزانه حوزه های امتحانی را یادآور شد و گفت: مدت زمان هر گندزدایی 6 ساعت بوده و تب سنجی روزانه دانش آموزان به هنگام ورود به حوزه های امتحانی باید توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و مربیان بهداشت مدارس انجام گردد.

سید سجاد موسوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در این جلسه گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم از 17 خرداد ماه به مدت یک ماه در 6 حوزه امتحانی با شرکت 995 دانش آموز دختر و پسر برگزار می گردد.

او با بیان اینکه طبق ابلاغیه جدید اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان امتحانات پایه نهم متوسطه دوره اول نیز به صورت حضوری در 37 مدرسه شهری و روستایی برگزار می گردد، اضافه کرد: تاریخ برگزاری امتحانات پایه نهم فعلا تعیین نیست.

18 هزار و 500 نفر از دانش آموزان شهرستان آستارا در مقاطع مختلف تحصیلی در 160 مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که در پی تعطیلی مدارس از 3 اسفند ماه سال گذشته تا به امروز آموزش به وسیله فضای مجازی و صداوسیما دنبال می شد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 998

به "پایش بهداشتی مدارس آستارا از هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش بهداشتی مدارس آستارا از هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید